EUA vol posar fi a la publicitat enganyosa en les cremes solars


L'Agència Federal del Medicament dels EUA ha decidit recolzar només el valor dels protectors solars de factor entre 15 i 50. La resta, tan els que no hi arriben i proclamen que protegeixen contra els efectes dels raigs UVA o, els que presenten un factor més alt de 50 amb l'argument que aporten un benefici més important a la pell, hauran d'ajustar els seus anuncis per no ser sancionats per publicitat enganyosa. Les autoritats sanitàries dels EUA han decidit posar aturador al garbuix de mites sobre les virtuts de les cremes protectores solars. Ni les que tenen un factor inferior a 15 protegeixen contra el càncer, ni existeix cap d'aquestes cremes resistents a l'aigua o la suor. 

A partir d'ara, en aquell país es diferenciarà entre les cremes protectores del sol que poden prevenir el càncer i les que només protegeixen contra les cremades. Quan un producte no inclogui protecció contra els efectes del raigs UVA, els responsables de l'envelliment prematur, ni contra els raigs UVB, que cremen, com a molt l'etiquetatge haurà d'indicar que 'el producte només protegeix de les cremades solars, no contra el càncer ni contra l'envelliment prematur'. Els responsables de la FDA també han desmentit que existeixi diferència entre una loció de factor 50 i una de 80, tot i que algunes marques en comercialitzen argumentant la ultra-protecció que, de passada, és més cara.

En els envasos, on fins ara s'indicava que la crema resistia els efectes de l'aigua, s'haurà d'especificar els minuts que dura la protecció després de banyar-se.

Als EUA, cada any reben tractament contra el càncer de pell més de 2 milions de persones, segons recull El País.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article