Una televisió francesa diferencia els anunciants de productes responsables


La cadena de televisió francesa TF1 ha llançat la web TF1Conso, que complementa la informació que reben els consumidors sobre els productes que anuncia. En concret hi ha tres icones diferents que surten en un racó de la pantalla que indiquen si el producte té alguna mena de descompte addicional, si en el web s'hi poden trobar catàlegs, mostres o concursos i, la tercera, indica  el grau de responsabilitat social i ambiental que té el procés d'elaboració del producte. Una iniciativa que prepara, a la pràctica, per a la televisió interactiva en què els espectadors podran clicar directament l'etiqueta de la pantalla. A més, permet al fabricant, resaltar els seus valors davant del consumidor responsable a través  de la  promoció de la responsabilitat corporativa, la transparència o la traçabilitat.

La icona informa als televidents sobre les iniciatives sostenibles i responsables del producte, sempre que es basin en criteris objectius i no discutibles, per això es basen en l'etiquetatge oficial del sector (etiqueta ecològica europea, Medi Ambient NF, Etiqueta orgànica o Xarxa Label).

El primer anunciant que s'ha apuntat a la iniciativa ha estat el productor de cafè de Comerç Just i ecològic Malongo, els primers anuncis del qual s'emetran al llarg del mes d'abril.

El canal de televisió vol contribuir amb la iniciativa al desenvolupament sostenible i oferir al consumidor tota la informació perquè pugui triar els productes vinculats al consum responsable com són els provinents de comerç just, de l'agricultura ecològica o de les cadenes locals de producció. Els anunciants també poden anunciar en aquest apartat les iniciatives de responsabilitat social corporativa.


TF1Conso

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article