El 86% dels espanyols no sap quant paga pels serveis bancaris


L'organització de consumidors europeus BEUC, explica en un comunicat que l'esperat informe de la Comissió Europea sobre els serveis de banca no ha aportat cap sorpresa. La consulta i el posterior estudi presentat ahir per la comissària Neelie Kroes arriba a les mateixes conclusions que les organitzacions de consumidors que integren Beuc de tota Europa: La majoria de consumidors no canvia de banc, principalment, a causa dels elevats costos que suposa, falta de transparència i pràctiques abusives. Un alt percentatge de consumidors no sap quant els cobra el seu banc en comissions i quant costarien els mateixos serveis en un altre banc. La qualitat de servei és també difícil d'observar i de comparar. BEUC ha compilat una sèrie de preocupacions dels membres de la seva organització. En destaca el cas d'Itàlia on, per exemple, canviar un compte corrent a un altre banc es pot allargar més de dos mesos. A França, el canvi de compte a un altre banc pot costar fins a 335€. A Espanya, el 86% de consumidors no sap què estan pagant pels seus serveis de banca. Jim Murray, Director de BEUC, afegeix al comunicat: "Els fets són clars, els bancs no competeixen realment i treuen excessius beneficis dels consumidors. Els abusos actuals s'han d'aturar. Els consumidors necessiten més informació, més transparència, combinada amb fòrmules més fàcils i barates de canviar bancs. Comptem amb la Comissió Europea per aconseguir-ho."

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article