Una sentència obliga una entitat financera a retornar les mensualitats pagades per una parella de Lleida


Una entitat financera haurà de retornar les mensualitats avançades per una parella de Lleida després que l'empresa prestadora del servei incomplís el contracte de servei. El jutjat número 1 de Balaguer, en primera instància, i l'Audiència provincial de Lleida han donat la raó als consumidors. La Unió de Consumidors de Catalunya (UCC) explica que la sentència anul·la el contracte d'afiliació a un programa de serveis turístics i de vacances subscrit entre una parella de lleidatans i l'entitat Mundo Mágico S.A, però també inclou l'anul.lació del contracte de finançament d'aquest programa. D'aquesta manera, l’entitat financera que el va signar resta obligada a retornar les quantitats abonades pels consumidors fins a la data i denega la possibilitat que se'ls hi pugui reclamar cap més quota. El preu total del servei comprat pujava fins a 9.000€. Tot va començar quan la jove parella va ser increpada per uns comercials de l'empresa en un cèntric carrer de la localitat turística de Salou. Mitjançant agressives tècniques de marketing, van ser convençuts per subscriure un contracte en el mateix moment segons el qual, a canvi d'una elevada suma de diners, l'entitat Mundo Màgico els obtindria suposats preus avantatjosos per contractar l'estada en hotels, apartahotels i apartaments. És a dir, l'alt preu dels serveis no suposava el gaudir de les vacances, sinó tan sols la possibilitat d'obtenir els citats preus especials. Mundo Màgico oferia el finançament dels serveis a través de l'entitat financera que ha estat condemnada. Quan la parella va voler contractar el seu primer paquet de vacances, va topar amb la impossibilitat de contactar amb l'empresa MUNDO MÁGICO TOUR S.A, i amb la publicació, en diversos mitjans de comunicació, que aquesta entitat havia estat denunciada per estafa i apropiació indeguda. Assesorats pel serveis jurídic de la Unió de Consumidors-Terres de Lleida, entitat de la qual són socis, i davant l'incompliment de contracte per part de Mundo Mágico, la parella va comunicar tant a l'empresa com a l'entitat financera, la rescisió, per incompliment, del contracte que els unia, i van interposar la corresponent demanda de judici ordinari per tal d’obtenir la nul·litat contractual. Finalment la justícia els ha donat la raó. Un màrqueting perillós "Hi ha algunes empreses de serveis turístics d'aquest tipus, i d'aprofitament de béns compartits, que utilitzen tècniques de màrqueting tan agressives que arriben a coartar la voluntat del consumidor mitjançant un bombardeig d'informació edulcorada", comenta César Béjar, delegat de la UCC-Terres de Lleida. En aquest sentit, recomana als consumidors que no es deixin enlluernar per promeses de serveis i que no estableixin relacions contractuals amb entitats sense tenir les garanties necessàries.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article