El Síndic exigeix informació i compensacions per als usuaris de Renfe


El síndic de greuges, Rafael Ribó, s'ha adreçat al director de Rodalies de l'empresa RENFE Operadora a Catalunya, Miguel Ángel Remacha, per proposar-li l'adopció de mesures de millora. La institució ha rebut més de 100 queixes sobre retards, manca d'informació, aglomeracions i dificultats per reclamar a la companyia. Entre aquestes millores, el Síndic proposa valorar la possibilitat d'establir altres mecanismes de compensació, com ara vals de descompte o bitllets gratuïts, a més de la devolució de l'import del bitllet, ja establerta per la normativa, en casos d'incidències en el servei. El Síndic va obrir una actuació d'ofici per analitzar la situació després de rebre de manera continuada una gran quantitats de queixes d'usuaris de les línies de rodalies de RENFE. En la seva resolució, el Síndic considera que l'aposta per les infraestructures d'alta velocitat i de llarg recorregut no ha d'anar en detriment de la xarxa ferroviària de curt recorregut. Per això, reclama la previsió d'una inversió suficient, sobretot en parc mòbil i infraestructures, que garanteixi la prestació d'un servei adequat a la demanda i unes condicions òptimes de confort i seguretat.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article