L'Escola Catalana de Consum inaugura avui tallers a la Conca de Barberà


L’Escola del Consum de Catalunya (ECC) inaugura avui el segon trimestre del curs escolar a Montblanc amb tots els seus tallers ja reservats. Aquest és un servei de l’Agència Catalana del Consum (ACC) per divulgar els drets i deures dels consumidors al món educatiu. L’Escola, que estarà ubicada a les dependències del Centre de Recursos Pedagògics de la Conca de Barberà, oferirà activitats a 480 alumnes d’educació secundària i educació especial. L’Escola serà a la capital de la Conca de Barberà fins al proper 26 de gener. L’objectiu de l’Escola és formar, de manera totalment gratuïta, els escolars catalans en matèria de consum. Aquesta formació s’articula a través de tallers adreçats a alumnes d’Educació Secundària Obligatòria (ESO), Batxillerats, Cicles Formatius i Educació Especial. En els tallers es donen eines perquè els estudiants puguin construir el seu model de consum des d’una perspectiva activa, reflexiva i autònoma i adquireixin coneixements bàsics sobre els seus drets i deures com a consumidors i la manera d’exercir-los. L’Escola ofereix dos tipus de tallers: els globals i els específics. Per tal que els mestres de la Conca de Barberà coneguin de més a prop les activitats i la metodologia usada per l’Escola Catalana del Consum, l’oficina de consum del Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha organitzat un acte de presentació que tindrà lloc avui dimecres a les 17.30h a la Seu del Centre de Recursos Pedagògics de la Conca de Barberà. (Ctra. d’Artesa, s/n – Montblanc) L’ECC va començar la seva activitat l’octubre de 2003, i durant els dos primers anys va impartir els tallers des de la seu central, ubicada a Barcelona. El curs passat, coincidint amb el tercer curs lectiu 2005/2006, es va posar en funcionament la seu itinerant de l’Escola del Consum de Catalunya per donar resposta a les demandes dels centres escolars situats lluny de Barcelona. Durant el curs 2005-06 la seu itinerant va oferir els seus tallers sobre el consum a 3.942 alumnes a les ciutats de Tortosa, Tarragona, Lleida, Manresa i Girona, aconseguint que un total de 3.942 alumnes assistissin als seus tallers sobre el consum. I en el total de Catalunya (seu itinerant i seu de Barcelona) 7.704 alumnes. Els tallers que s’ofereixen són: -Tallers globals: Què em poso aquest matí? Es treballa el consum de manera global i quotidiana. Mitjançant una simulació de compra per catàleg l’alumnat ha de decidir com vestir-se aquest matí per anar a l’institut. Es pretén ampliar el ventall d’opcions a l’hora de prendre les decisions, de manera que els joves tinguin en compte els diferents límits que actuen en els actes de consum: socials, econòmics, ecològics, etc... -Tallers específics: El consum solidari: Es pren com a referència el recorregut del cacau i la seva transformació per analitzar els agents que intervenen en la seva producció i comercialització i l’alumnat decideix com intervenir en el procés a partir de criteris d’equitat, justícia social i sostenibilitat. El consum sostenible: A partir d’un fenomen quotidià i proper a l’alumnat com el consum i la gestió de l’aigua es reflexiona entorn al seu ús i el seu valor. Mitjançant una dinàmica que integra jocs d’atzar es fa un recorregut des de l’origen de l’aigua fins al consum de l’aigua integrant factors econòmics, ambientals, socials i culturals. La publicitat: Analitzant diferents anuncis televisius, els i les alumnes identifiquen els mecanismes que fa servir la publicitat per tal d’informar i/o induir al consum de productes determinats. Els serveis: Amb una dinàmica lúdica i formativa, tot relacionant les necessitats amb els serveis s’estimula a que els/les participants reflexionin sobre el consum de serveis. La resolució de conflictes: Es pretén que l’alumnat conegui quins són els seus drets i responsabilitats i com pot actuar en cas de trobar-se amb una situació conflictiva a l’hora d’adquirir un producte o utilitzar un servei.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article