Noves estratègies de les operadors de mòbil per mantenir la facturació


Tot i que els preus per parlar per mòbil s'abarateixen la factura que ha de pagar l'usuari continua creixent gràcies a noves estratègies que practiquen les companyies. Apart de l'efecte de rebaixa de preus dins de la pròpia xarxa que fa que el client es passi més hores enganxat al telèfon i a la llarga gasti més, Consumer fa referència a l'aplicació de la discriminació de preus que fan les operadores diferenciant les trucades que s'originen i acaben en la xarxa de l'operadora (on net) de les que finalitzen en una altra xarxa, bé sigui de mòbil o fixa (off net). Segons dades que recull la revista de l'any 2005, Telefònica és l'operadora que té més trànsit on net, un 75%, Vodafone un 62% i Amena un 59%. Les companyies ofereixen les rebaixes limitades als serveis d'una mateixa xarxa, els clients no poden reduir l'àmbit de les seves comunicacions i acaben trucant a números d'altres companyies, augmentant així la facturació de final de mes. La Comissió del Mercat de Telecomunicacions (CMT) ha alertat que aquestes pràctiques deterioren la competència del sector. La CMT confia en l'entrada de nous agents en el sector durant el 2007 perquè es noti una rebaixa real de preus. Les més de 12 companyies virtuals i en Xfera que ja tenen llicència i la quarta operadora de la tercera generació UMTS són esperades confiant en què trenquin aquesta dinàmica.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article