Segons la Royal Horticultural Society, quan els nens treballen en horts escolars milloren en llengua i matemàtiques i, a més desenvolupen habilitats per afrontar els desafiaments de la vida adulta. Són conclusions d'un estudi que va elaborar mitjançant una enquesta a 1.300 professors d'escoles urbanes i de petits pobles. Tots van defensar els beneficis acadèmics, socials i físics de comptar amb una parcel·la de cultiu al centre educatiu.
A tot això cal sumar-hi el desenvolupament d'habilitats físiques, incloses les habilitats motores, el sentit de la responsabilitat, una actitud positiva davant l'elecció d'aliments saludables, un comportament positiu i una millora en el benestar emocional. Un altre efecte positiu va ser que els nens van arribar a entusiasmar-se tant que també volien començar horts o jardins a casa seva.
Al Regne Unit, la Royal Horticultural Society té una campanya per impulsar la jardineria escolar i anima a les escoles a participar-hi. Proporciona informació als professors i estudiants sobre com començar i com avançar. Fins al moment hi participen 12.000 escolars. Als EUA, la National Gardening Association ha creat la pàgina web kidsgardening.org, que ofereix molta informació per professors i pares i mares.
D'altra banda, a Catalunya s'ha posat en marxa la maleta pedagògica 'De l'hort a casa', un conjunt de material didàctic per alumnes i professors de primària i secundària, editat per Vida Sana i la Generalitat de Catalunya amb el suport de l'Obra Social de la Fundació “la Caixa”.
Font: M.Prieto/Vida Sana - ecogaiacreative.com
Imatge: Slow Food Waiterkere / Isles.org
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari