Una via verda unirà el Principat amb la Catalunya Nord


Tindrà més de de 360 quilòmetres de carril bici en un recorregut circular, 270 dels quals a les comarques gironines i els gairebé 100 restants a la Catalunya Nord. L'objectiu és potenciar el turisme sostenible i reforçar els vincles transfronterers.

El projecte costarà 1.650.000 euros -la majoria aportats pel programa europeu Poctefa- i estarà acabat el març del 2013. El projecte Enllaç l'han desenvolupat el Consorci de Vies Verdes de Girona amb la col·laboració de la Diputació de Girona, el Conseil Général des Pyrénées Orientales i el Conseil de Développement du Pays Pyrénées-Mediterranée.
Les institucions compartiran els coneixements tècnics per a construir els trams i establiran un sistema de senyalització comú per a la xarxa, que es preveu que estigui enllestida el 2013.

El projecte Enllaç s'engloba dins el programa europeu Poctefa, que ha aportat un 65% (1.072.000 euros) dels 1.650.000 euros que es té previst que costi la nova xarxa. El Consorci de Vies Verdes de Girona hi ha posat 332.000 euros, el Conseil Général des Pyrénées Orientales n'ha invertit 226.000 euros i el Conseil de Développement du Pays Pyrénées-Mediterranée n'ha posat 19.000.

A les comarques gironines, les vies verdes ja tenen 10 anys i ocupen uns 150 quilòmetres. Ara, amb aquest projecte europeu de col·laboració transfronterera, es preveu que s'afegeixin 120 quilòmetres al recorregut ja existent.

Les noves vies verdes que hi haurà a les comarques gironines se situen al Baix Empordà, l'Alt Empordà i al Ripollès. En concret, es tracta de camins que uniran Palafrugell amb Castelló d'Empúries i Peralada amb el Boló. I de Sant Joan de les Abadesses a Arles-sur-Tech. D'altra banda, ja s'està treballant en la construcció de les vies verdes que uneixen Castell d'Aro amb Palamós i de Ripoll a Campdevànol.

A Catalunya del Nord, d'altra banda, també s'han iniciat els treballs per construir aquestes vies. El recorregut on s'està treballant és el que va de Le Barcarès fins a Arles-sur-Tech passant per Argelès-sur-Mer.

On no existeixi la xarxa de carrils bici, s'adequaran carreteres de baixa intensitat de trànsit, se segregaran trams o es crearan espais de seguretat.



Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Toni
1.

Hggg

  • 0
  • 0

Comenta aquest article