17.000 alumnes han seguit enguany la formació sobre consum

Des d'avui mateix les escoles podran fer la sol.licitud al'ECC per participar als tallers de 2010 - 2011


Els alumnes d'educació secundària són els que més s'han abocat al seguiment de cursos de formació com a consumidors responsables que l'Escola de Consum ha anat fent des de la seva seu a Barcelona i des de les 10 comarques que aquest curs ha visitat la seu itinerant.

L'ECC ha finalitzat el curs escolar amb una xifra rècord  de visites, un total de 16.790 estudiants de primària o secundària han passat per les seves aules els últims mesos. Des d’avui mateix, les escoles catalanes públiques, privades o concertades podran fer les sol·licituds per participar en els tallers del curs 2010-2011 amb una oferta de 20.000 places.

La seu itinerant de l’ECC ha visitat enguany les comarques següents: Tarragonès, l’Alt Camp, el Montsià, Ribera d’Ebre, Anoia, Ripollès, Baix Empordà, Gironès, Solsonès i el Segrià.

L’ECC és un servei públic creat per l’Agència Catalana del Consum (ACC) que pretén integrar l'educació en consum dins de l’àmbit educatiu, a través d'activitats organitzades o bé oferint assessorament acadèmic en consum.

L’ECC treballa tres grans àmbits: docència (a través de tallers educatius i xerrades formatives), innovació (estudi de noves vies per incloure l’educació en el consum en l’escola) i la recerca (fonamenta de forma teòrica els altres dos àmbits i estudia els hàbits de consum dels joves catalans).

El consum sostenible, la publicitat i les compres, els temes més demandats dels tallers

L’educació secundària és el grup escolar que ha participat en més tallers, concretament s’han fet 525 al llarg de l’any. Li segueixen l’educació primària (409) i l’educació especial (23).

Els tallers més demandats pel primer grup escolar han estat Quines regles té el consum? Drets i deures en el món del consum on els alumnes han de reflexionar sobre els drets i deures de la persona consumidora i les diferents vies de resolució de conflictes, a partir d’un còmic on es planteja un conflicte de consum; Missatges o missatgers? La publicitat a la vida quotidiana que tracta les estratègies de la publicitat per cridar l’atenció, si hi ha d’haver alguna regulació i quin paper hi tenen les persones consumidores; L’aigua està sempre en equilibri? Consum sostenible, un taller que es vehicula a través d’una dinàmica que integra jocs d’atzar que serveixen per explicar l’origen de l’aigua fins el seu consum, integrant factors econòmics, ambientals, socials i culturals; i Què em poso aquesta matí? La roba i els criteris de compra on s’identifiquen els factors que influeixen a l’hora d’escollir els productes dels que fem ús diari. A més, se segueix la pista als texans per tal de descobrir els diferents criteris que es poden considerar a l’hora de prendre la decisió de compra (econòmics, ecològics, legals, de salut, de moda...).

Per aquest cicle, l’ECC ha iniciat durant el curs 2009-10 un pilot del projecte Ens trobem...concretament, Ens trobem...comprant. A través d’aquest projecte es treballa l’educació del consum en xarxa: mestres, escolars i famílies es troben amb el repte de crear noves relacions. La compra del pa, el berenar o anar al supermercat són actes quotidians en el context familiar on els infants hi participen activament. Aquestes compres són el punt de partida per treballar l’acció de comprar com un espai de trobada entre elements diversos com els establiments i els/les botiguers/es, els/les consumidors/es, els productes, les emocions o els diners.

Pel que respecta a l’alumnat amb necessitats educatives especials, l’oferta de l’ECC versa sobre la seguretat a la llar i al mercat (A casa, on es troba l’accident? i Com sé què compro? El procés de compra dels aliments) i sobre la publicitat i serveis (Missatges o missatgers? La publicitat i els suports publicitaris i Em serveixen els serveis? Contractació i ús)

Més informació: ACC

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article