El consumidor disposarà de dues setmanes per anul.lar contractes per telèfon


D'Un termini de 14 dies naturals disposarà ben aviat l'usuari per a desistir d'un contracte de serveis financers a distància sense que li calgui justificació. En el cas d'assegurances de vida el termini s'allargarà a 30 dies naturals. Aquests termes consten en el projecte de llei de comercialització a distància de serveis financers que el Consell de Ministres ha aprovat i enviat a les Corts amb l'objectiu de reforçar la protecció dels consumidors en serveis que es puguin concertar a través de telèfon o d'internet com els bancaris, de crèdit o de pagament, d'inversió, assegurances privades, plans de pensions i l'activitat de mediació d'assegurances. Entre les exigències que contempla aquest projecte de llei són estrictes les que fan referència a la informació prèvia al contracte. La informació haurà de ser enviada en suport de paper al consumidor amb una antel.lació mínima de tres dies a l'acceptació de l'oferta. Aquest dret a desistiment del consumidor no s'aplicarà en contractes de serveis financers que el proveïdor no pugui controlar com són els depenents de les fluctuacions en els mercats de divises. També es regulen en el projecte de llei les responsabilitats que es deriven de les responsabilitats contractuals anteriors al desistiment, dels pagaments fraudulents mitjançant targeta i dels serveis i comunicacions no solicitatats. Font: Yahoo/Europa Press

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article