El dijous 15 arriba la velocitat variable a l'autovia de Castelldefels i autopista del Garraf

Les dues vies acumulen el 53% del trànsit d'entrada i sortida de Barcelona


A mitjans de mes, tal com s'havia avançat, el Servei Català de Trànsit (SCT) iniciarà l'aplicació del sistema de gestió variable a les vies C-31 (autovia de Castelldefels) i la C-32 (autopista del Garraf).  Recordem que aquesta mesura esta inclosa en el Pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire a la Regió Metropolitana de Barcelona promogut pel Departament de Medi Ambient i Habitatge. El nou sistema implicarà un desplegament tècnic considerable, com la instal.lació de panells cada quilòmetre que informaran de la velocitat límit  (80, 70 o 60 km/h) en funció de la congestió del trànsit, la contaminació o les possibles incidències.

Una iniciativa polèmica que, definitivament, es veuran obligats a seguir a partir de dijous els conductors habituals d'aquestes dues vies que representen el 53% de la mobilitat d'entrada i sortida de Barcelona.

El sistema de velocitat variable s’estendrà a l’AP-2/B-23 fins a la Diagonal de Barcelona després de l’estiu del 2009 i l’any següent (2010) la mesura arribarà als
accessos nord a la capital catalana. Des d'ara fins el 30 de juny de 2009, el SCT anirà ajustant la implantació del nou sistema.

La velocitat variable té tres objectius bàsics: reduir congestions, millorar la seguretat viària i reduir la contaminació. Segons el SCT, un altre dels beneficis del control dinàmic de la velocitat és la reducció entre un 20 i un 25% de les aturades i arrencades dels vehicles durant el recorregut. Es pretén aconseguir una homogeneïtzació de la mobilitat i una conducció més eficient, que generarà un descens del consum de combustible i de les emissions contaminants.




Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article