Encara que sigui per causes meteorològiques excepcionals, per vagues de la plantilla o per força major, una sentència del Tribunal de Justícia Europeu, que té la seu a Luxemburg, manté que els passatgers tindran dret a una compensació.
La sentència però, de moment només s'aplica al transport ferroviari i no a d'aire, vaixell o bus.
Segons la legislació comunitària , els viatgers tenen dret a un reemborsament d'almenys una quarta part del preu del bitllet. Si el retard supera les dues hores, es duplica la compensació.
El Tribunal de Luxemburg va dictaminar dijous que les normes que eximeixen companyies ferroviàries en cas de força major , és a dir , quan els problemes estan fora del seu control ", es refereixen únicament al dret dels passatgers a rebre una indemnització pels danys i perjudicis resultants de la demora o cancel · lació d'un tren .
La decisió és arran d'un incident denunciat per un proveïdor nacional de ferrocarrils d'Alemanya , Deutsche Bahn , que es va negar a pagar a l'agost pels retards esdevinguts a causa d'inclemències climàtiques. Deutsche Bahn va adduir en el seu moment que el temps estava fora del seu control , i per aquest motiu, no tenia perquè pagar els taxis i les habitacions d'hotel que se'ls va proporcionar als passatgers encallats .
La sentència es refereix a totes les empreses ferroviàries d'Europa i invalida qualsevol condició clàusules que puguin tenir aquesta compensació exempta en el cas de força major . La nova obligació de reembossament parcial però, de moment encara no s'aplicarà als viatgers d'avió, de creuer o de bus.
Més informació
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari