Dia Internacional del Consumidor: Consumers Internacional reclama el dret a escollir els serveis financers


L'organització Consumers Internacional (CI) commemora el dia internacional del consumidor amb una campanya que reclama el dret 'real' a escollir els serveis financers. L'organització global de consumidors insta a través del lema 'Els nostres diners, els nostres drets' que els consumidors s'uneixin per exigir una veritable capacitat d'elecció. L'entitat considera que els consumidors d'arreu del planeta estan fent un mal negoci amb els serveis financers, degut a una falta de competència real en el mercat.

CI posa d'exemple la dificultat que acostumen a tenir els consumidors a l'hora d'entendre els diferents productes financers que els ofereix la banca, bé per falta d'informació o perquè els productes en si són massa complexes, o ambdues coses. A més, el canvi a un altre proveïdor pot ser un repte, bé sigui perquè el procés de canvi es complica excessivament, o simplement perquè no hi ha prou institucions financeres en el mercat que competeixen per oferir millors ofertes.

En l'actualitat, els bancs i altres proveïdors de serveis no tenen gaire incentius per oferir més opcions i millors serveis, i els consumidors estan atrapats en l'opacitat del negoci. La poca informació davant d'una tria de producte financer es pot aplicar tan als serveis als tipus de comptes bancaris i préstecs com a les transferències de diners globals.


En aquest enllaç es pot descarregar l'informe elaborat per l'organització sobre el tema

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article