El Regne Unit multa amb 1,8 milions al Banc Santander per informar deficientment als seus clients


L'organisme supervisor de les entitats financeres britàniques (FSA) considera que el banc que dirigeix ​​Ana Patricia Botín al Regne Unit i que presideix Emilio Botín no va oferir tota la informació respecte a la cobertura de diversos productes estructurats, similars a les protestades 'participacions preferents'. Comercialitzats sota el nom de Capital garantit Plus i el Pla de Creixement Garantit, entre 2008 i 2009 i a pesar que els clients van començar a interrogar sobre la cobertura real i compensació a finals de 2008, no va ser fins a gener de 2010 que el Santander va respondre qüestions plantejades. En aquest període, l'entitat va comercialitzar un total de 3,2 milions d'euros en aquests productes al Regne Unit.  Segons una responsable de la FSA, Tracey McDermott, "quan les entitats informen als consumidors sobre els seus productes, aquesta ha de ser correcta i sense ambigüitats. Al cap i a la fi, es tracta d'ajudar la gent a prendre decisions sobre on invertir".

McDermott, destaca que "tenint en compte que les vendes d'aquests productes es va produir entre 2008 i 2009, un període d'incertesa financera, Santander hauria d'haver reaccionat amb celeritat per confirmar en quines circumstàncies estaria disponible la cobertura de la FSCS".

De la seva banda, segons explica Facua,  Ana Patricia Botín, considera que la multa és desproporcionada, més tenint en compte que no existeix indicació que els productes es venguessin a clients 'no qualificats' i que en cap cas hi ha hagut pèrdua financera. Tot i així, ha anunciat, que no pensa recórrer la sanció.

L'organització de consumidors Facua recomana als afectats per aquests productes tòxics de la banca que reclamin la nul.litat del contracte.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article