Qualificar de 'problemes puntuals' al frau de les 'participacions preferents' és humor negre, segons Facua


El portaveu de la federació de consumidors Facua, ha felicitat el president de la CNMV per fer gala d'un agut 'humor negre' en anomenar com a "problemes puntuals" el frau massiu de les participacions preferents. Les declaracions de Segura "evidencien un total proteccionisme del sector bancari siguin quines siguin les salvatjades que cometi", adverteix el portaveu de l'organització de consumidors.

Rubén Sánchez, portaveu de Facua,  a Julio Segura que "no es limiti a defensar els interessos de la banca" i "faci la seva feina protegint als petits inversors". Facua, d'altra banda, ha demanat la intervenció de la ministra Ana Mato, competent en matèria de protecció dels consumidors.

"On nosaltres veiem un autèntic 'corralito' després de l'engany massiu a desenes de milers de consumidors a tot l'estat que tenen els seus estalvis segrestats", assenyala el portaveu de Facua, "el president de la CNMV només s'observa 'algun tipus de defecte en la comercialització '", com el va qualificar aquesta setmana passada en una compareixença pública.

"Llevat que Segura visqui en un món paral · lel diferent al nostre, res justifica unes declaracions que evidencien un total proteccionisme del sector bancari siguin quines siguin les salvatjades que cometi", retreu l'organització de consumidors.

Reclamar la nul · litat dels contractes

L'entitat recomana als usuaris que se sentin enganyats i perjudicats per la inversió realitzada en participacions preferents que sol · licitin la nul · litat del contracte d'aquests complexos productes d'inversió, sobre la base de la manca d'informació del alt risc i la falta de liquiditat. L'associació també ha rebut nombroses reclamacions d'afectats que assenyalen que la informació verbal facilitada ha estat deficitària, incompleta i enganyosa.

Les entitats bancàries van comercialitzar aquest producte com una inversió segura similar al termini fix. D'aquesta manera els usuaris van creure que estaven contractant un producte que no tenia cap risc i que era possible rescatar els diners. Ara se senten enganyats i sense possibilitat de recuperar-los.

La Comissió Nacional del Mercat de Valors defineix les participacions preferents com "un instrument complex i de risc elevat". A causa d'això, les entitats financeres estan obligades a fer una anàlisi de conveniència als usuaris per avaluar el seu coneixement i experiència i analitzar si el producte és adequat per a ells.

No obstant això, Facua ha comprovat com determinades entitats no han complert aquesta obligació i han ofert informació incorrecta a clients amb coneixements sobre inversió mínims o nuls.

Recomanacions

Els afectats han de formalitzar una reclamació davant del Servei d'Atenció al client de l'entitat que va vendre les participacions preferents.

En cas de no obtenir resposta en el termini de dos mesos o que aquesta no fos satisfactòria, hauran de dirigir a la Comissió Nacional del Mercat de Valors. Per a això, han d'adjuntar tots els contractes i documents considerin rellevants per acreditar els aspectes plantejats.

Més informació

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article