El consumidor busca per Internet però compra al punt de venda


Aquesta és la conclusió a la que arriba un estudi elaborat per Google i la consultora GfK a Alemanya. Segons el document, un 56% d'internautes del país centre-europeu té l'hàbit de buscar i comparar els productes que vol adquirir a través de la Xarxa, però, només un 16% acaba fent la compra on line.

L'estudi es mostra atent a la influència que té Internet en les compres dels usuaris, ja que indica com els compradors que encara no s'han iniciat en les compres virtuals, si que en un 40% dels casos, ha fet les recerques prèvies d'informació per la Xarxa. Un pas que, de mitjana, els ha ocupat entre 35 i 37 dies.


Per sectors, el 65% dels usuaris recorre a Internet per a informar-se sobre productes bancaris i financers, un 61% en telefonia mòbil i ADSL. En els sectors on la diferència entre consumidors que s'informen i consumidors que acaben fent la transacció on line, destaca el de la moda, mentre un 63% confessa que busca les novetats per Internet només un 15% n'ha comprat alguna peça. En segon lloc hi ha el ram financer ja que només un 11% dels clients contracten producte on line, però un 60% intenta treure l'entrellat dels productes que li ofereix l'enitat bancària a través de la Xarxa.

Quant a l'ús de la banca on line, llegim a Internet World Bussines, que un 43% dels alemanys (27 milions) n'és client habitual. Xifra vinculada a 40 milions de comptes virtuals de banca, només en aquell país. Xifres que s'ha duplicat des de 2003 fins ara.

La mitjana europea és del 36% de ciutadans que utilitza la banca on line, però les comparatives més altes es recullen a Noruega on el 83% de la població té un compte bancari a Internet i també als Països Baixos on la mitjana sobrepassa el 77%.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article