La PTP protesta pel trasllat i eliminació de l'estació de Figueres


La plataforma per a la Promoció del Transport Públic (PTP) presentarà al•legacions contra el trasllat i eliminació de la cèntrica estació de Figueres. L'associació es mostra contrària al projecte del desviament de la línia Barcelona – Portbou al seu pas per Figueres perquè allunya el transport públic dels seus usuaris diaris i redueix l’eficiència ambiental del ferrocarril. El trasllat del ferrocarril a Figueres projectat pel Ministeri de Foment i l’Ajuntament de Figueres, implicarà la desaparició d’una de les més cèntriques i utilitzades estacions de Catalunya per una totalment excèntrica situada al municipi de Vilafant. El dilluns 29 de gener, es farà un acte informatiu organizat per la plataforma Salvem l'Empordà al Cercle Esport de Figueres, carrer Narcís Monturiol, 3, a les 20:15h. La PTP vol aportar una guia informativa a totes les entitats cíviques de la demarcació de Girona per al•legar contra aquest insostenible projecte, ja que estimula el vehicle privat i redueix les prestacions del transport públic. Al següent power point s’expliquen detalladament els motius per a al•legar aquest trasllat ferroviari: http://www.documentsptp.org/activitats/20070102-salvem_figueres.pps (2,45 MB) A continuació adjuntem, resumits, els motius exposats en el document guia anterior: 10 motius contra un trasllat insostenible 1. El Ministeri de Foment i l’Ajuntament de Figueres eliminaran l’estació de regionals que té més viatgers a Catalunya, després de Barcelona, Tarragona i Girona. 2. Eliminar el tren del centre de Figueres perjudicarà, encara més, la ja baixa quota modal d’ús del transport públic de les comarques gironines, que és de les més baixes del país. 3. Allunyar estacions dels nuclis densos de població implica una despesa de temps superior pel conjunt dels usuaris potencials, i en conseqüència esdevé un fet dissuassori de l’ús del ferrocarril. Els recorreguts de rodalies, cridats a fer-se en ferrocarril, passaran a efectuar-se en cotxe o en autobús, de forma menys ràpida i ecològica. 4. L’allunyament reforça un model de mobilitat poc democràtic, ja que s’hi afavoreix l’accés privatiu en cotxe i es perjudica l’accés no motoritzat, ja que la nova estació es troba massa lluny com per accedir-hi a peu o en bicicleta. La nova estació ferroviària del Camp de Tarragona s’ha constituït com un fracàs total pel que fa la seva accessibilitat i utilització, degut a la seva llunyania dels nuclis poblats. 5. Es fomenta l’urbanisme desvinculat de la mobilitat. Eliminar el tren del centre de Figueres farà desenvolupar urbanísticament la ciutat cap a l’est de les vies actuals reforçant, encara més, el paper central de l’estació actual. 6. Cal millorar la integració urbana del ferrocarril a Figueres sense posar en perill la seva accessibilitat. Existeixen moltes fórmules que milloren la integració del tren sense allunyar-lo dels usuaris, com la tranviartizació de la línia o el seu soterrament. 7. Mentre l’Ajuntament de Girona ha volgut mantenir la seva estació ferroviària cèntrica fins el punt d’exigir un soterrament faraònic, el consistori figuerenc no ha fet res per mantenir el seu tren accessible. 8. L’èxit del ferrocarril és una combinació entre velocitat i proximitat. Pel transport ferroviari de rodalies, la proximitat de les estacions adquireix encara més importància, ja que l’accés suposa una part molt important del temps de viatge total. 9. Una estació intermodal entre l’alta velocitat i la resta de trens afavoreix l’ús del transport públic, però a Figueres s’ha dissenyat a tan sols 40 km de la de Girona i amb dues diferències: no hi pararan tots els trens i es vol fer perdre l’accessibilitat de l’estació actual. 10. La viabilitat econòmica del desviament queda entredita per la construcció d’un túnel de 1.200 metres entre Vilafant i Vilabertran, una distància similar a la travessia urbana del tren actual a Figueres, que s’ha desestimat soterrar com a fórmula d’integració urbana.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Núria
1.
Benvolguts,
També estic molt preocupada per aquesta invasió de Pares Noel i us felicito per la iniciativa.
Us he trobat justament perquè buscava si algú hi fa alguna cosa! Jo visc a Cardedeu i algun grup silenciós durant aquestes festes s'ha dedicat a "segrestar-ne" de les façanes.
Crec que caldria editar algun tríptic pedagògic que fes veure als pares i mares de família la importància de preservar les nostres tradicions i de no acceptar que una gran superfície o unes botigues en cadena ens les canvIïn només perquè ens ofereixen un nino a baix preu.
Crec també que hauríem de tenir una idea bona perquè la gent tornés aquest ninot (si no ara el guardaran a l'armari i el proper Nadal el tornaran a treure!) Se m'acut, per exemple, ara després de festes, un descompte a les botigues del poble si porten el Pare Noel i després dur-los tots a la deixalleria.
Però tot això té un cost: potser es podria demanar a Cultura, a la Generalitat. No ho sé. Què en penseu?
Núria
  • 0
  • 0

Comenta aquest article