Dilluns comencen les rebaixes i el 14 de gener serà l'únic diumenge de comerços oberts


Del 8 de gener fins al 7 de març, per a tots els comerços -sense excepcions- l'únic diumenge d'obertura serà el 14 de gener. Tots els establiments comercials hauran d'adaptar-se al nou període de rebaixes d'hivern per l'any 2007, tant els sotmesos al règim general d'horaris comercials com els que gaudeixen d'alguna excepció d'obertura en festiu. L'objectiu d'aquesta mesura és evitar distorsions competitives entre els comerços. D'altra banda, el Departament d'Innovació, Universitats i Empresa recorda que demà diumenge 7 de gener és un dia festiu d'obertura no autoritzada. Segons l'Agència Catalana del Consum (ACC), els productes rebaixats han d'haver estat en venda amb anterioritat i recorda que la realització de rebaixes és una decisió del comerciant, i també ho és la seva durada que ha de ser com a mínim d’una setmana i com a màxim de dos mesos. L'ACC aconsella comprovar-ne l'etiquetatge i recorda que els establiments estan obligats a disposar de fulls de reclamació. Altres recomanacions als consumidors per a la campanya de rebaixes: 1. Fer una llista dels productes que interessen, d’acord amb el pressupost disponible. 2. Comparar preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu habitual, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment. 3. Examinar el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat, sense defectes. 4. Diferenciar les vendes en rebaixes d’altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com les vendes en liquidació, les vendes en saldos, i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta. 5. Comprovar si l’establiment admet habitualment les targetes de crèdit com a manera de pagament. També ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes. 6. Llegir detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte. Els productes han d’estar etiquetats en català i/o castellà. 7. Demanar i conservar el tiquet de compra o la factura ja que és la garantia. També cal conservar els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques. Si es detecten defectes en el producte, cal dirigir-se a l’establiment on s’ha adquirit i adjuntar el tiquet o factura de compra. 8. Demanar el comerciant la possibilitat de canviar el producte. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte en perfecte estat, excepte que així ho anunciï. 9. Tots els comerços han de disposar de Fulls Oficials de Reclamació/Denúncia. 10. És una garantia comprar en un comerç que estigui adherit a una Junta Arbitral de Consum.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article