Recomanacions de l'ACC als afectats per la suspesió d'activitat d'Air Madrid


Davant la decisió presa per la companyia aèria Air Madrid de suspendre la seva activitat, així com de la posterior decisió de la Direcció General d’Aviació Civil de suspendre-li totalment el Certificat d’Operador Aeri, l’Agència Catalana del Consum facilita les següents recomanacions als viatgers afectats: 1. Els usuaris afectats que vulguin rebre informació sobre la paralització d’aquest servei i sobre la possibilitat d’assignació de places en altres vols han de trucar al telèfon d’atenció al passatger que la Direcció General d’Aviació Civil ha posat a la seva disposició: • Trucades nacionals: 902 360 138 • Trucades internacionals: + 34 954 589 641 (24 hores) Aquestes assignacions de places es faran d’acord amb els criteris establerts per aquest organisme 2. Tots els usuaris tenen dret a: • Reclamar a la companyia Air Madrid el retorn de l’import sencer del seu bitllet o bé a demanar que els faciliti un vol alternatiu operat per qualsevol altra companyia • En determinats casos, en funció de la distància, les compensacions econòmiques que preveu el Reglament europeu sobre compensació i assistència als passatgers aeris en cas de denegació d’embarcament i de cancel•lació o gran retard dels vols. • Les indemnitzacions per danys i perjudicis que es puguin acreditar. 3. Els usuaris han de presentar la reclamació a la companyia aèria Air Madrid: Air Madrid Líneas Aéreas S.A. Avda. De la Industria, 6-8 28108 Alcobendas (Madrid) T. 902 515 251 Paral•lelament també poden presentar una reclamació a: • Aena (oficines dels aeroports). • Les oficines públiques d’informació als consumidors: - Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) del seu municipi. - Si al seu municipi no hi ha OMIC, a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) de la seva comarca. - En cas que no hi hagi ni OMIC ni OCIC, han de trametre el full de reclamació a l’Agència Catalana del Consum a través de la seva demarcació territorial. Les reclamacions s’han de presentar per escrit i es poden fer mitjançant els Fulls Oficials de Reclamació/Denúncia: Cal seguir amb detall les instruccions dels Fulls fil per randa, i exposar, de manera clara i concisa els fets objecte de la reclamació, la petició i adjuntar la documentació que n’acrediti els fets. S’ha d’adjuntar tota la documentació en forma de fotocòpia, i cal que les persones consumidores conservin els originals per si l’Administració competent els vol comprovar. Us recordem que per fer la reclamació també podeu demanar assessorament a través d’una Associació de Consumidors. Més informació: o A través del Telèfon d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya 012 per atendre dubtes o aclariments respecte a aquest tema: o Web del Ministeri de Foment. o AENA: T. 902 404 704. o Tema de consum: Transport aeri.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article