Denuncien l'increment de les tarifes de Movistar prevista per l'u de gener


L'Organització de consumidors FACUA ha denunciat davant del Ministeri d'Indústria diverses irregularitats en l'augment de la tarifa que pretén aplicar Movistar a partir de l'1 de gener i exigeix a l'administració que es posposi a una data posterior ja que la companyia no ha informat a tots els seus clients amb, almenys, un mes d'antelació, ni indicant-los el seu dret a donar-se de baixa sense penalització, com exigeix la normativa vigent. Les trucades a les noves operadores de mòbils seran 0,06 euros per minut més cares, amb el que pujaran entre un 13 i un 55%. Trucar a línies amb prefixos 901, 902 i 905 costarà fins i tot un 108% més. Facua afirma que Movistar no ha acceptat la seva demanda de posposar els increments per no haver informat tots els seus clients amb l'antelació suficient que fixa la normativa. Amb l'augment de les tarifes les consultes de consum telefònic efectuades al 666 deixaran de ser gratuïtes i passaran a costar 0,15 euros. El preu per minut de les trucades a números 901 passarà a ser 0,25 euros, davant els 0,24 i 0,12 euros/minut actuals, segons horaris. La pujada assolirà així fins i tot el 108%. El preu de les trucades als 902 serà de 0,40 euros/minut, mentre que actualment costen 0,36 i 0,22 euros/minut si la línia a què es truca és de Telefónica i 0,48 i 0,36 euros/minut si és d'una altra companyia. L'increment màxim arribarà al 82%. Movistar pretén aplicar aquesta tarifa el 18 de desembre, però FACUA també li ha advertit que la data vulnera el termini establert en la normativa. Pel que fa al compromís de permanència com s'especifica a l'apartat 19 de les condicions generals del contracte Movistar estableix, en relació amb les obligacions dels usuaris amb contracte de permanència, que "el client es compromet a romandre donat d'alta en aquest contracte i en un pla de preus de consum mínim igual o superior al contractat, amb la línia vinculada al mateix, durant els divuit mesos següents a partir de la firma segons condicions de permanència de Movistar en cada moment. En cas de baixa anterior del client per qualsevol causa, o canvi de pla de preus que impliqui un menor compromís de consum, aquest abonarà a Movistar la quantitat màxima de 150 euros, impostos indirectes no inclosos, que serà posada al cobrament al client." Però la modificació de les condicions contractuals permet als usuaris rebutjar-les abans de la seva aplicació i sol·licitar la baixa en la companyia sense haver de pagar l'esmentada quantitat.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article