Creix la tendència a 'revendre' els regals de Nadal per internet


Per a molts, el Nadal és també la concentració de regals rebuts que no necessita o que no li agraden. Els darrers anys s'ha parlat de diverses opcions per a l'aprofitament dels diners que es poden treure d'aquests objectes no desitjats i ocupa-racons. Le Figaro destacava aquesta setmana els resultats d'un estudi elaborat per TNS Sofres on s'evidencia que prop d'un terç dels internautes francesos tenen intenció de revendre els seus regals de Nadal per eBay, des de l'endemà mateix de la festa. Mentre que el 2005 un 15% d'internautes van confessar estar disposats a cambiar o revendre els regals rebuts, enguany el percentatge arriba al 27%, gairebé el doble. Segons l'estudi, un 71% dels internautes consideren un plaer poder oferir els seus regals per xarxa. Per una de cada dues persones, l'intercanvi de regals per Nadal és una tradició, però per un 9% és una obligació i una contrarietat social, especialment per la franja d'edat que va dels 35 als 49 (un 12,9%). Un 7% d'usuaris de la xarxa pensen que oferir un regal de Nadal és una obligació imposada per la família i l'entorn. Segons l'estudi, els internautes enquestats compren una mitjana de vuit regals en els que inverteixen un pressupost d'entre 30 i 49 euros per cadascún, un 28% empren entre 20 i 29 euros per regal. Quantitat que cal multiplicar pel nombre de destinataris. Així, un 48% dels internautes asseguren que les despeses en regals per aquestes dates seran d'una mitjana de 250 euros, un 19% s'hi gastarà entre 200 i 249 euros. Així que revendre els que han rebut els dóna l'opció de recuperar part d'aquesta despesa. Dels que opten per vendre els seus regals per Internet un 69% prefereixen les webs d'establiments que ofereixen la possibilitat de comprar per xarxa, eBay és en cinquena posició triat per un 24% dels enquestats. La web de subhastes és principalment utilitzada per a trobar objectes de col.lecció o insòlits.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article