Tendència a consultar blogs abans de fer una compra


La consultora ACNielssen ha fet una recerca de les tendències dels consumidors a l'hora de triar un producte. Els europeus mostren la pauta més generalitzada: consultar internet. Els internàutes espanyols valoren especialment l'opinió d'altres consumidors a través de consultes en blogs, l'experiència prèvia, el boca-boca i el valor de la marca. L'estudi elaborat per la consultora a partir de consumidors de 41 països, mostra un progressiu augment de persones que utilitzen habitualment internet, fet que fa evident la influència dels internàutes en factors com la transformació de botigues i centres comercials. La pregunta és: com s'informa el consumidor abans de fer una tria de compra? La resposta més global va ser: Buscant a Internet! especialment en la contractació de vacances (54%), reproductors de MP3 (42%), telèfons mòbils (39%) i crèdits i serveis bancaris (29%). En canvi, quan es tracta de comprar cotxe el que més pesa és la reputació de la marca (46%) i per comprar roba encara preval anar de botigues. En l'estat espanyol, tot i que predominen les mateixes tendències globals, els percentatges són més baixos que la mitjana, fet que, segons la consultora, indica un ús d'internet no tan estès. Només en la contractació de vacances arriba a la mitjana. Però, en el cas de consultar als bloggs abans de decidir, en moltes ocasions els internàutes espanyols van per damunt de la mitjana. Destaca la consulta abans de comprar un MP3. Ampliació informació estudi.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article