Drets dels passatgers d'avions


L'Agència Catalana de ConsumACC ha fet pública una recopilació dels drets que tenen els passatgers d'avió en les diferents circumstàncies que puguin esdevenir i alterar els seus viatges, resumit en el següent: Els afectats hem de saber que tenim els següents drets: 1. Per anul·lació de vols tenim dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o que ens proporcionin un mitjà de transport alternatiu. Hem de rebre gratuïtament menjar i beguda suficients, allotjament en un hotel quan sigui precís (inclosos els desplaçaments) així com mitjans de comunicació. En determinats casos, tenim dret, en funció de la distància, a les compensacions següents:250 euros, 400 euros o 600 euros. 2. Per grans retards ens han d'oferir menjar i beguda suficients, allotjament i mitjans de comunicació, en funció del retard i de la destinació. Quan el retard sigui de 5 hores o més, podem rebutjar el vol i ens han d'oferir la devolució de l'import del bitllet en el termini de 7 dies. 3. Per pèrdua d'equipatge podem reclamar, en funció del cas, una indemnització de fins a 1.200 euros. En cas de danys, retards, pèrdues o destrucció de l'equipatge, ho hem de notificar a la companyia aèria el més aviat possible. La reclamació l'hem de fer: per deteriorament de l'equipatge facturat, en 7 dies a comptar des del seu lliurament. per retard de l'equipatge, en 21 dies a comptar des del seu lliurament. Hem de formalitzar l'Informe d'incidències en el taulell de la mateixa companyia aèria. 4. Tenim dret a ser informats per part de la nostra agència de viatges, si hi ha compensacions previstes per la pèrdua de viatges combinats o altres serveis. On i com reclamar: Podem presentar les nostres reclamacions davant aquests organismes: AENA (47aeroports / Tel. 900 100 405 / [email protected]) IBERIA AGÈNCIA CATALANA DEL CONSUM SERVEIS TERRITORIALS DE CONSUM OFICINES DE TURISME LA GENERALITAT OFICINES D'ATENCIÓ CIUTADANA ASSOCIACIONS CONSUMIDORS XARXA D'OFICINES DE TURISME Si el nostre vol formava part d'un paquet de viatge combinat, ens podem adreçar a l'agència de viatges on el varem adquirir i ens ajudaran en les nostres reclamacions. Les reclamacions les hem de presentar per escrit, mitjançant el Full Oficial de Reclamació/Denúncia. El trobarem a qualsevol de les oficines de la Generalitat de Catalunya esmentades anteriorment o podem descarregar-lo en la següent adreça d'internet: http://www.consum.cat/formularis/reclamaciodenuncia.pdf En aquest enllaç us expliquem com emplenar-lo. Seguiu amb detall les instruccions del Full, tot exposant, de manera clara i concisa, els fets objecte de la reclamació, la vostra petició concreta i adjuntant la documentació que n'acrediti els fets.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article