La cadena de distribució espera que els proveïdors comparteixin l'esforç per fer que l'increment de l'IVA no impacti en excés al consumidor. Segons declaracions del seu director general, Noël Prioux, la intenció de la companyia és que l'IVA més car a partir de juliol, no repercuteixi en els preus de venda al públic, excepte en aquells productes amb marge escàs. Prioux preveu que la butxaca del consumidor perdi poder adquisitiu pel que anuncia com a prioritat, la rebaixa de la cistella de la compra. Però per això remarca la importància del "comportament dels proveïdors" donat que l'IVA "canvia per a tota la cadena de producció". Així que demana un nou esforç a ambdues bandes per a reduir l'impacte de l'impost.
Durant el primer trimestre, les marques blanques que ofereix la cadena han frenat el creixement i, en canvi, nota un increment de les vendes en la línia "Carrefour Selecció", de productes de gamma alta, que tenen molta més sortida a pesar de la crisi.
Els directius de Carrefour han anunciat la seva intenció de no superar el 25% en la seva oferta de marques blanques, garantint així la permanència en tres quartes parts de les seves estanteries a les marques de fabricant.
Si, una col.laboració del 90% els productors i un 10% els consumidors... les distribuidores, com els bancs, no hi perden mai....
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari