Si el client no s'acaba el plat, li surt més car

Es tracta d'una experiència que ja està duent a terme un restaurant japonès, especialitzat en peix, Hachikyo (Tòquio). Els seus propietaris s'han proposat conscienciar als clients no només de la importància de no llençar el menjar, si no també de la duresa de les condicions de treball dels pescadors. Per aquest motiu, quan un client no s'acaba el plat, se li cobra una penalització que va directament a parar a la comunitat de pescadors proveïdors del producte bàsic del seu restaurant.

El propietari del restaurant pretén ajudar així als homes de mar, que és conscient que sovint passen per condicions de treball dures i arriscades i, de passada, posar en valor el menjar que se serveix al restaurant i la importància de menjar-se fins a la darrera engruna del que han servit al plat. De fet, quan un peix s'ha pescat ja no hi ha volta enrere... cobra uns 6 cèntims per tros de peix que ha quedat al plat, tampoc és la quantitat i, suposa una penalització raonable.
Pepa Casas Barcelona
1.

Aquí no funcionaria la penalització, és el que tenen les cultures, que són diferents en les reaccions. Veig més adequat el que proposa la Lola Puig d'incentivar el colectiu peixater de posar en valor totes les espècies comestibles que cauen a les xarxes, sigui facilitant receptes o fent-ne tastets.

  • 4
  • 0

Comenta aquest article