Som Energia facilita als seus socis una aplicació que els ajuda a estalviar en les seves factures i a reduir la seva emissió de CO2


La Cooperativa Som Energia ha arribat a un acord amb Effipeople per ajudar els seus socis a reduir la seva factura i les seves emissions de CO2. Es tracta d'una iniciativa pionera dins del sector energètic que busca millorar la informació que rep l'usuari sobre el seu consum i convertir-lo en part activa del canvi. Amb esta eïna, l’estalvi potencial per als socis de Som Energia pot arribar fins als 4,5 milions d'euros en cinc anys i reduir en 8 milions de quilos el CO2 emès al medi ambient, el que equival a plantar 3 milions d'arbres.

Conèixer a través de la companyia energètica si la nostra despesa està sent excessiva en comparació amb la dels nostres veïns, si hi ha algun electrodomèstic a casa nostra que està sent el causant d'una fuita d'energia o que ens ofereixi consells personalitzats sobre com reduir la nostra propera factura de la llum, no és habitual, però des d'aquest mes ja ha començat a ser-ho per als socis de Som Energia.
La que va ser la primera cooperativa d'energia renovable de l’estat espanyol, també està sent la primera a ajudar als seus socis a reduir la seva factura elèctrica. Per a això col·labora amb Effipeople, empresa tecnològica que, a través d'una plataforma online intel·ligent, és capaç de traduir dades desestructurades com el consum energètic, la població, el tipus d'habitatge o l'ocupació, en informació accionable d'alt valor per als consumidors .

Una informació pràctica i personalitzada que rebran els usuaris juntament amb la factura i que farà que els consumidors, sense cap despesa addicional ni necessitat d'instal·lar cap aparell, tinguin més control sobre l'ús que fan de l'energia als seus habitatges, i que d'aquesta manera aconsegueixin reduir tant el cost de la factura elèctrica com les emissions de CO2 corresponents.
"És una manera molt innovadora de que les comercialitzadores elèctriques millorin l'actual relació que tenen amb els seus clients, que cada vegada són més exigents i busquen noves alternatives. Si la teva companyia et demostra que a més de cobrar tots els mesos està interessada en que estalviïs i contribueixis a reduir les emissions de CO2, la teva percepció sobre ella canviarà a millor i d'aquí sorgirà una fidelització que, a dia d'avui, poques energètiques tenen amb els seus clients ", afirma Emilio Bravo, Director General de Effipeople.
Els prop de 8.500 socis amb contracte de Som Energia ja ho estan experimentant, perquè des d'aquest mes han començat a rebre els seus informes Energètics Personalitzats, que seran més personalitzats a mesura que introdueixin més informació a través de la plataforma web habilitada per a això, on també hi ha un gran nombre de consells per reduir la factura. Tant la plataforma com els informes es presenten de manera molt atractiva i senzilla, perquè el camí cap a l'estalvi sigui un repte divertit, en el qual també entren en joc les noves tecnologies i les xarxes socials.

Gràcies a aquest nou servei, i tenint en compte el creixement de socis que preveu tenir Som Energia, es pot esperar en un termini de 5 anys un estalvi per part dels socis de la cooperativa de 4,5 milions d'euros en les seves factures energètiques, gràcies a la reducció del seu consum en 24 milions de KWh. Això també repercutirà positivament en el medi ambient, amb un potencial descens en les emissions de CO2 de 8 milions de quilos, l'equivalent a plantar 3 milions d'arbres.
“La rebuda per part dels nostres socis i sòcies d’aquest nou servici ha estat majoritàriament molt satisfactòria. Molts compartim la necessitat de fer esforços dintre la cooperativa per ajudar a reduir el nostre consum energètic. Eïnes com aquesta ens permeten treballar en aquesta direcció i caminar cap al model 100% renovable que volem”, comenta Marc Roselló Casas, responsable de serveis als socis de Som Energia.
Som Energia és la primera companyia energètica que disposa d'aquest servei, però Effipeople treballa ja en la personalització de l'eïna amb altres companyies energètiques que s'incorporaran en els propers mesos. La previsió de l'empresa és arribar a donar servei a més d'un milió d'usuaris en cinc anys, el que suposaria un estalvi de 220 milions d'euros, deixar d'emetre 340 milions de quilos de CO2 o plantar 110 milions d'arbres. Effipeople ja estudia la seva expansió internacional en el termini d'un any a altres països europeus i a Llatinoamèrica.
Sobre Som Energia: Som Energia és la primera cooperativa de producció i consum d'energia verda creada a l’estat espanyol. Es va constituir el 2011 i a hores d’ara compta amb més de 10.000 socis distribuïts per tot el territori espanyol. Des de la seva creació els seus objectius han estat fomentar el consum i la producció d'energia mitjançant instal·lacions fotovoltaiques o plantes de biogàs, així com promoure l'eficiència energètica.
Effipeople és una empresa de base tecnològica dedicada a la gestió intel·ligent d'informació que ofereix els seus serveis a les companyies energètiques. La seva plataforma SaaS (software com a servei) es basa en la ciència del comportament, l'anàlisi de dades, el Cloud Computing (computació en el núvol) i el màrqueting d'usuari. Effipeople processa dades desestructurades i sense rendiment i les converteix en informació perfectament estructurada i d'alt valor, tant per a les companyies com per als seus clients residencials.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article