La Fundació SER.GI convida a la reflexió a partir de les experiències de les escoles alternatives. La jornada Repense'm l'Escola vol encetar un debat entorn de la necessitat d'un canvi en el model educatiu i pedagògic convencional a partir de l'anàlisi dels models alternatius que es duen a terme tan aquí com a d'altres països. La jornada tindrà lloc el dissabte 12 de febrer a Girona.
La Fundació planteja un exercici imaginatiu per a promoure el debat: una part d’aquests nois i noies, els dels tallerets artesanals, que acaben sense certificat, tenen, d'altra banda, valors que cal remarcar. En destaca:
• se senten amb una autoestima i autoconfiança per encarar projectes amb el que són hàbils i amb el que no, se senten capaços i coneixen les mancances;
• han tingut a l’escola vivències gratificants i satisfactòries: s’han sentit escoltats, i respectats ells i les seves famílies, han fet amics, i han a après a col∙laborar;
• tenen adults de referència i de suport per la vida;
• estan esperançats i il∙lusionats per aquest pas més enllà de l’escola i tenen un desig per créixer i per aprendre, per descobrir més món;
• a més, han practicat habilitats en la gestió de conflictes;
• saben pensar i entenen allò que llegeixen.
Davant d'aquestes situacions la Fundació planteja si aquets alumnes no superarien les conseqüències de la manca de certificació: les dificultats per una inserció laboral de qualitat i un procés vital satisfactori? "Tan de bo també els que certifiquen poguessin assegurar que tenen tot això!", conclou.
Per altra banda, tant des de l’escola pública com privada s’estan duent a terme alternatives que tenen en compte la millora qualitativa de totes aquestes qüestions, mitjançant una nova mirada cap als alumnes i les seves famílies, a través de canvis organitzatius, canvis didàctics, etc.
La jornada planteja els canvis en el model educatiu, en concret, a la franja dels 0 als 12 anys.
Per consultar el programa cliqueu aquí.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari