Campanya per millorar el servei ferroviari


Iniciativa per Catalunaya Verds ICV ha iniciat una campanya per millorar el servei ferroviari sota el lema: "A peu ja hauríem arribat, RENFE solucions ara!". La formació ecosocialista presenta una sèrie de mesures a impulsar per millorar el servei de rodalies i regionals i editarà 30.00 díptics, 5.000 fundes per a les targetes i els abonaments i 300 pancartes que repartiran arreu del territori. Els díptics que es repartiran destaquen "la necessitat que la Generalitat passi a tutelar aquests serveis, ja que l'empresa, per si sola, ha demostrat la seva incapacitat per controlar la situació i per organitzar els serveis amb solvència. És una empresa que es troba en fallida tècnica: per la seva organització, per la manca d'inversió en les vies actuals, i per la falta de freqüència en alguns trams." Així mateix, ICV estableix com a prioritats en les inversions a desenvolupar en els propers quatre anys en l'àmbit del servei de rodalies els tres desdoblaments, entre Montcada-Vic, Cerdanyola-Mollet i Arenys-Blanes; la construcció del primer tram de l'orbital ferroviària Mataró-Granollers, la construcció d'intercanviadors entre les xarxes de FGC i Renfe al Vallès, i entre les dues línies de Renfe a Baricentro. La campanya neix fruit de les incidències i avaries dels últims mesos i a la manca d'informació que han patit els viatgers, diu la formació. En el text del material de mà, ICV denuncia que "des del 1995 cap dels governs del PP ni del PSOE s'han interessat per prioritzar RENFE però que en canvi tota la inversió ha anat destinada a l'AVE". ICV considera que davant d'aquesta manca d'interès per la millora dels trens regionals i de rodalies, els principals afectats són els usuaris que "a les hores punta no poden pujar els trens, que es troben que les estacions són les mateixes de fa 30 o 40 anys i quan no estan tancades, no hi ha personal ni taquilles i les màquines de validar no funcionen". Per això, la campanya proposa una bateria de mesures de cara a millorar el servei i l'atenció i compensació dels usuaris i usuàries. En aquest sentit, destaquen la necessitat que RENFE ofereixi una compensació global als viatgers que han perdut jornades de treball degut als retards des de l'1 de setembre. De la mateixa manera, ICV creu necessari que a cada estació es constitueixi una oficina d'atenció al client amb un sistema àgil per canalitzar les reclamacions. Igualment, segons la formació ecosocialista és important que existeixi un servei d'informació "de manera que els usuari abans d'entrar a les estacions puguin saber si el servei funciona correctament". A banda de la campanya iniciada, ICV ja ha presentat preguntes a RENFE, ha interpel•lat a la Ministra de Foment, i ha fet propostes de millora com la moció aprovada aquest mes d'octubre per iniciar el traspàs del servei de rodalies i regionals a la Generalitat abans del 31 de desembre d'enguany.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article