Un 55% de consumidors triaria marques responsables a pesar de ser més cares


La confederació de consumidors CECU ha fet una enquesta de valoració i opinió sobre la responsabilitat social de les empreses a l'Estat. Dels resultats se'n desprèn que els consumidors no acaben de fiar-se de les campanyes de responsabilitat social corporativa i bones pràctiques empresarials que les principals empreses i demanen la creació de lleis que les obliguin a donar informació sobre l'impacte social i mediambiental dels seus productes. El projecte en el que ha treballat l'organització de consumidors, subvencionat pel Ministeri de Treball i Afers Socials, evidencia que un 55% de les persones enquestades triaria marques responsables, encara que el seu preu fos superior. Un 40%, en canvi, ha dit que els triaria sempre que el preu fos el mateix. Els resultats de l'enquesta mostren un suspens (4,3) en la valoració de les actuacions de les empreses a l'Estat i una nota encara més baixa (2,8) quan es tracta de les actuacions que porten a cap en països en vies de desenvolupament. La majoria dels enquestats considera que no disposa de prou informació per a realitzar les compres de manera responsable, però la contradicció es fa palesa quan contrasta amb el percentatge d'enquestats que declara buscar aquest tipus d'informació de manera activa. El treball també fa palès un augment progressiu en la intenció de consum de productes de Comerç Just i dels provinents de conreus biològics.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article