Els joves es guien principalment pel preu a l'hora de comprar roba


El preu i els gustos són els principals criteris a l'hora de comprar roba entre els joves que han participat en l'enquesta feta per l'Agència Catalana de Consum (ACC). Les respostes són homologables entre els 700 nois i noies de 12 a 18 anys que han participat en la recerca. A través de l'Escola de Consum de Catalunya que ha tingut diverses edicions passant per Barcelona, Lleida, Girona i Manresa, l'ACC va implicar als més joves en l'enquesta "Què em poso aquest matí?", amb la intenció d'aprofundir en els hàbits de consum i facilitar l'accés a l'educació en aquest àmbit de la població escolar catalana. Del conjunt de respostes recopilades es conclou que el preu, els gustos i la talla són els principals criteris dels joves participants a l'hora de comprar roba. Altres criteris menys usuals venen escollits per aquest ordre: el color, la marca, el disseny, tal com em queda, l'estil, la qualitat i la moda. Si nois i noies coincideixen en els principals criteris (preu i gustos) si que marquen diferència pel que fa a d'altres hàbits: els nois es fixen més en la marca i la talla, mentre que les noies posen més èmfasi en el color i la combinació. Una altra de les conclusions de l'estudi fa referència a la dimensió emocional (64%) molt més significativa a l'hora d'escollir la roba que la racional (35%). Tot i que per grups d'edats, la qüestió de raó va prenent rellevància a mesura que augmenta l'edat, malgrat que no supera l'emoció.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article