Una de cada cinc llars esta ocupada per una persona que viu sola


L'estudi "Viure sol, els 360 graus de les llars unipersonals" realitzat per la consultora TNS Worldpanel, evidencia que en una de cada cinc llars hi viu una persona sola i que, de cada quatre compradors de les anomenades "botigues de conveniència", un és "single", tal com se'ls anomena en anglès. Són considerades botigues de conveniència les que es poden trobar annexes a les estacions de servei i les que tenen horaris flexibes (Opencor, Supecor o 7d). Els singles són grans consumidors de sopes i cremes, plats preparats i precuinats. Sovint, però, mengen fora de casa (fins un 41% els que tenen menys de 45 anys). Representen un sector de la societat que treballa i no té massa temps per dedicar-lo a les tasques pròpies de la llar, no poden compartir-les amb ningú. Una circumstància que sumada al seu estil de vida els aboca cap la recerca de solucions de conveniència, són els "convenience hunters". L'estudi de TNS Worldpanel conclou que anem cap una oferta creixent orientada a aquest públic objectiu i, es pregunta: Potser no són internet i la compra per telèfon un fórmula virtual de l'establiment de conveniència? A l'Estat espanyol aquest col.lectiu representa 3,4 milions de persones, el mateix que dir, 3,4 milions de llars ocupades per una sola persona. En 10 anys les llars unipersonals s'han duplicat, ben segur, diu l'estudi, que ha estat el canvi més important en les estructures familiars en un país on tan sols fa 20 anys les famílies nombroses tenien molt bona premsa i el divorci tot just s'acabava de legalitzar. Ara aquest sector representa un 21% de la població però la tendència és que en poc temps s'arribi a nivells de països com França, Regne Unit, Holanda o Alemanya on aquest model depassa el 30%.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article