H&M, Inditex i Benetton al capdavant del compromís amb la campanya Greenpeace Detox


Cinc anys després de l'inici de la Campanya de Greenpeace Detox toca fer balanç i l'ONG ha publicat una primera valoració del posicionament de les diferents grans marques de roba en relació a les exigències de descartar el màxim de químics del procés de fabricació de la roba.
Recordem que en el seu moment la campanya va tenir un efecte bomba en l'àmbit de la indústria tèxtil en revelar l'ús de productes tòxics en la fabricació tèxtil i moltes de les grans marques van reaccionar assegurant la impossibilitat d'eliminar completament els productes químics de la seva cadena de producció.
Al capdavant de les multinacionals del tèxtil que han reaccionat en positiu, que ja han pres mesures i que s'han compromès a eliminar substàncies químiques perilloses abans de 2020 hi ha H&M, Inditex i Benetton.

Enguany Greenpeace ha decidit avaluar els esforços de les 19 marques de roba (moda i esportiva) que s'han compromès a eliminar l'ús de substàncies químiques perilloses abans de 2020. Aquesta avaluació es va basar en tres criteris: la implementació d'un pla concret per part de la marca, l'eliminació de compostos com perfluorats i la transparència en el tractament de les emissions de materials perillosos.

Els resultats mostren que si algunes d'aquestes marques semblen haver renunciat a participar en la campanya, d'altres ja han iniciat esforços més o menys importants. Liderant el podi de desintoxicació hi ha empreses de moda més grans del món, H & M i Inditex (Zara) i la marca italiana Benetton. Tots tres han fet progressos en tots els criteris definits per Greenpeace. En segon terme, hi ha 12 marques, que segons Greenpeace, poden fer més,  i la seva iniciativa és més lenta per aconseguir el seu objectiu de desintoxicació: Adidas, Burberry, C & A, Fast Retailing (Uniqlo), G-Star, Levi's, Mango, Marks & Spencer, Miroglio, Primark, Puma i Valentino són assenyalats.

A la cua hi ha Nike, LiNing, Esprit i i Vistoria's Secret .

A banda de la classificació, Greenpeace ha identificat moltes marques que encara es neguen a unir-se a la tendència de fabricació excloent tòxics. En destaquen Armani, Diesel o GAP.

En definitiva, 76 marques i proveïdors s'han compromès fins a la data per a una eliminació completa de les substàncies químiques perilloses de la seva cadena de subministrament, aquestes empreses representen en l'actualitat només el 15% de la producció mundial de tèxtils. Per Greenpeace, és poca cosa i posa consciència en la contaminació de cursos d'aigua situats prop dels llocs de fabricació de tèxtils, que posa en en perill les poblacions locals.

Més enllà d'una desintoxicació de la indústria de la moda, per tant, Greenpeace demana una revisió a fons de la indústria tèxtil i d'una necessària transformació del nostre model de consum.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article