Arriba la V Catosfera per a presentar Internet com una eina per a superar la crisi


La Catosfera, les jornades sobre la Internet catalana que des de fa cinc anys se celebren a Granollers, tornen enguany amb un objectiu clarament positiu i esperançador. Sota el títol 'Optimisme digital i la sortida de la crisi', els dies 28 i 29 de setembre es presentarà Internet com una eina per a millorar l'economia i trobar maneres de superar la crisi econòmica. La ubicació de les jornades és una de les novetats d'aquesta edició: si bé fins ara es feien al CTUG, l'edició del 2012 passa a fer-se al Teatre Auditori de la ciutat. Divendres al vespre tindrà lloc la jornada inaugural i dissabte empreses destacades presentaran els seus models de negoci i demostraran que Barcelona i el seu entorn són un bon lloc per desenvolupar un gran projecte digital. L'èxit i la participació de les anteriors edicions, així com el corresponent ressò, fan que la Catosfera sigui trobada de referència de tuitaires i blogaires de la Internet catalana.

El Teatre Auditori de Granollers és l'escenari escollit per a la cinquena Catosfera (@catosfera12), les jornades anuals de la Internet catalana i ja està tot a punt perquè divendres 28 a les 20.15 aculli l'obertura de l'edició d'enguany. Amb una ponència inaugural a càrrec de Jordi Urbea (@jordiurbea), director general d'OgilvyOne i Bassat Ogilvy Barcelona, i Josep Maria Ganyet (@ganyet), professor universitari, empresari i col·laborador de RAC1, es donarà el tret de sortida a la trobada anual. També cal destacar que després de les ponències el vestíbul del Teatre Auditori acollirà un concert en acústic dels barcelonins Mine! (@minetheband), just una setmana després que treguin el seu nou disc 'La fi del món'. Així, amb la música de fons, es podrà combinar el networking amb les converses més disteses.

Dissabte, els models d'èxit, la formació i el català a la xarxa

Les tres taules de dissabte al matí serviran perquè representants d'empreses catalanes o amb participació catalana, com Atrapalo, Grupo Intercom, Let's Bonus, Groupalia, EyeOS i Trabber expliquin la seva experiència. Ja a la tarda, Torni Aira (@toniaira) i Diego Linares parlaran sobre com formar-se digitalment des de la seva experiència com a professors universitaris; Albert Cuesta (@albertcuesta), periodista i activista digital i precursor de la demanda del Twitter en català, i Jordi Iparaguirre (@jordiipa), director de la Fundació PuntCat, tractaran la situació del català a Internet i, finalment, Trina Milan (@trinamilan), antropòloga i professora de la UOC i Xavier Menduiña (@xmenduina), físic i enginyer electrònic parlaran dels blogs en l'era Twitter.

Inscripcions i desenvolupament de les jornades

Si bé l'assistència és gratuïta sí que cal una inscripció prèvia a través del web de la Catosfera. Com en les passades edicions, també es podrà seguir l'activitat del Twitter amb el hastag #catosfera a través de la pantalla que hi haurà instal·lada al teatre. El programa complet també es pot consultar al web de l'esdeveniment.

La història de la Catosfera

La Catosfera es va iniciar l'any 2008 i des de llavors s'ha celebrat al Centre Tecnològic i Universitari de Granollers (CTUG), que a la vegada n'és un dels principals impulsors, així com l'Ajuntament de Granollers i diverses empreses. L'impulsor inicial va ser el blogaire i empresari granollerí Marc Vidal (@marcvidal) en les seves tres primeres edicions, tot i que l'any 2011 en va prendre el relleu l'empresa Tirabol Produccions (@TirabolPro). Per la seva cinquena edició, que se celebrarà els dies 28 i 29 de setembre de 2012, la Catosfera fa un salt per passar del CTUG al Teatre Auditori de Granollers. L'èxit de l'any passat posa de manifest la importància d'aquestes jornades: el hastag #catosfera va aconseguir ser trènding tòpic durant els dos dies a Catalunya, es van superar les 500 visualitzacions en directe de l'esdeveniment a través de l'streaming i gairebé 400 persones van acudir a la cita que va reunir personalitats com Dídac Lee, directiu de l'àrea teconològica del FC Barcelona (@didaclee), Xaver Barneda, director de marketing de Munich (@munichsports), Albert Castellón, director general de Moritz (@albertcastellon), el director del diari Ara Carles Capdevila (@carlescapde) o el periodista digital Saül Gordillo (@saulgordillo) entre d'altres.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article