La Campanya Roba Neta convida a reflexionar abans d'anar de rebaixes


Aquests dies ens arriba de diferents bandes els drets i deures que com a consumidors tenim en temps de rebaixes. És bo ser-ne conscients però també hi ha detalls que es poden afegir a l'hora de plantejar-nos la tria de la roba i complements que anem a comprar. La Campanya Roba Neta ens dóna algunes claus per reflexionar sobre el tema: d'on ve el producte que anem a comprar, quina és la repercussió ambiental i social que ha tingut el seu procés d'elaboració o si realment tenim la necessitat d'adquirir roba d'un sol ús.

Sigui per motius ideològics, mediambientals o econòmics la campanya convida a replantejar-nos l'adquisició de peces d'un sol ús, davant d'altres de més qualitat i, per tant, de llarga durada. A triar el consum de comerç de proximitat davant dels establiments de grans marques o cadenes contribuint així, a restar poder polític a lobbys que pressionen institucions que vetllen per la justícia social.

Si la peça que hem adquirit té la qualitat suficient per durar molts d'anys, a més de fer un favor al medi ambient, també tenim l'opció, un cop n'estem cansats,  d'introduir-la a la nostra particular xarxa social (amics, família, feina...) o a portals d'Internet, mercats i comerços que es dediquen a fer intercanvi. O, per què no?  possibilitar un canvi de vida a les peces de roba, allargant així la seva funció. Les botigues i empreses que es dediquen a recollir roba de segona mà, s’encarreguen de revisar les peces per tal de tornar a posar-les a la venda. En molts casos les persones que posen a punt les peces de roba per tornar-les a comercialitzar formen part de projectes d’inserció sòcio-laboral.

Més a:

Campanya Roba Neta

Entrevista a Albert Sales responsable de la campanya a 365d365.com








Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article