Consum Català demana el traspàs de l'aeroport i commina els afectats a reclamar


Consum Català-Associació Catalana de Consumidors vol mostrar la seva solidaritat amb els afectats pel col•lapse de l’aeroport del Prat i els demana que facin arribar les seves queixes a l’Agència Catalana de Consum. Davant l’escàndol per als consumidors que significa el tancament de l’aeroport del Prat amb motiu de l’ocupació de les pistes per part d’un col•lectiu de treballadors d’Iberia, Consum Català considera: 1. Desproporcionada la mesura presa per part dels treballadors, ja que les motivacions i les raons laborals que tenien han quedat desvirtuades per les conseqüències sofertes per molts altres treballadors, pels drets dels consumidors i per la imatge de Catalunya com a país. No es van valorar adequadament les conseqüències de l’acció. Les motivacions que van dur a la protesta, si bé poden ser legítimes, han quedat fora de lloc davant la desproporció dels mitjans emprats per protestar. És més, aquesta desproporció encara pot donar motius als defensors de les restriccions dels drets legítims dels treballadors, fet que lamentaríem profundament. Cal actuar amb molt més seny a partir d’ara. 2. Adverteix que els afectats tenen dret a reclamar: -La devolució de l’import o la substitució del bitllet. -La compensació econòmica prevista per cancel•lacions o overbooking. -Una compensació pels perjudicis ocasionats per la pèrdua del vol. Consum Català recomana als afectats conservar el màxim de justificants de les despeses. Poden fer arribar les seves reclamacions a l’Agència Catalana de Consum directament o via les associacions de consumidors perquè les tramitin. 3. Demana el traspàs immediat de les competències aeroportuàries plenes al Govern de Catalunya. El traspàs de tots els aeroports, inclòs el de Barcelona. I també el traspàs de totes les competències en seguretat de les instal•lacions, la seva gestió, control, organització i administració. 4. Considera que ha quedat ben palesa la ineficiència de la gestió estatal de l’aeroport de Barcelona: ineficiència i desídia que ha provocat el caos generat i la mala imatge que ha ofert Barcelona en particular i Catalunya en general. Davant d’aquesta mala gestió estatal més que evident, queda clar que els millors gestors només poden ser l’administració pròpia del país i els agents econòmics i socials nacionals, mai els estatals com s’ha demostrat. Encara és hora de sentir la veu de sectors socials com la CEOE o institucions com el Defensor del Pueblo, tant actius en les seves proclames contra el nou Estatut català i les seves retallades competències. Queda clar que el nou Estatut no significa cap fre a la possibilitat que es repeteixin els fets succeïts. No és l’eina adequada a les necessitats dels consumidors i usuaris del nostre país. 5. En última instància, Consum Català creu que cal depurar les responsabilitats polítiques que pertoquin i que es demani perdó als usuaris afectats, començant pel mateix govern de l’estat i les diverses institucions afectades. El desgavell ha estat inacceptable.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article