La suplantació de la personalitat a la xarxa és el que acumula més denúncies

La llista dels fraus més freqüents elaborada per l'Associació d'Usuaris d'Internet -AUI- el darrer any, l'encapçala el robatori d'identitat però, de fet, els usuaris de la xarxa han presentat un munt de queixes i denúncies, i per molt diverses causes: subhastes a Internet, compres des de la llar, premis i sorteigs, queixes sobre la qualitat dels serveis d'Internet, oportunitats de treball des de casa, préstecs avançats i serveis telefònics, entre d'altres. A més, en els darrers mesos, les queixes per frau que inclouen transferència o gir com a mètode de pagament estan creixent amb sistemes nous de phising que combinen l'enviament massiu de correus amb la falsificació d'una pàgina que reforça el reclam sol·licitat buscant un nombre més elevat d'usuaris que piquin l'ham, diu l'AUI. El correu no sol·licitat, també anomenat escombraries o Spam, ocupa el primer lloc entre les preocupacions dels usuaris, éssent el que més costos, molèsties i desconfiança els genera. “El cost que suposa l'Spam per un treballador d'una empresa, comptabilitzant exclusivament el temps que triga en mirar-lo, suposa en aquests moments més de 3.500 Euros per treballador i any. A aquest fet cal afegir que el 98% dels fraus i dels problemes de seguretat tenen el seu origen en un correu no desitjat, ha assenyalat Pérez Subías, president de l'AUI, durant la presentació de l'informe. Pel que fa a les recomanacions , l'Associació d'Usuaris d'Internet aconsella a aquells que creuen haver estat víctimes d'algun furt que segueixin els següents passos: Alertar del frau a les associacions de consumidors, agència de protecció de dades, Institut Nacional del Consum, Usuaris de Telecomunicacions o Cossos de Seguretat de l'Estat Revisar els càrrecs de les nostres targetes. Recordar que l'usuari disposa de tres mesos per a rebutjar-los, si no hi esta d'acord, i que l'entitat emissora té l'obligació de retornar-nos els diners. Tancar aquelles targetes que creuen que han estat falsificades o obertes de manera fraudulenta. - Evitar l'acumulació de correu escombraries, utilitzant programes amb filtres per a separar el correu desitjat de l'SPAM. Intentar no obrir els fitxers adjunts que puguin venir en correu electrònic si no estem segurs de la seva procedència. No respondre, ni seguir els enllaços dels missatges fraudulents que arriben al correu i accedir sempre a les aplicacions d'Internet (banca electrònica, administració,compres…) teclejant la seva adreça web en el navegador, d'aquesta manera reduïm el risc que ens traslladin a una pàgina falsificada. Cap banc no sol·licitarà als seus clients dades financeres ni personals a través d'un correu electrònic.

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article