Se sap que el transport aeri té un gran impacte en emissions de CO2 però no s'havia tingut accés fins ara a xifres que ens ajudessin a comparar i saber si compensa realment utilitzar un altre mitjà de transport per a desplaçaments de treball o de vacances. Els fabricants de cotxes ja integren aquesta informació als seus vehicles, els passatgers d'avió també tenen a partir d'ara l'opció de comparar l'eficiència dels seus vols. L'organització alemanya Atmosfair ONG, especialitzada en el càlcul de compensacions de carboni, ha publicat un estudi comparatiu que aporta més dades i avalua les emissions de CO2, de les companyies aèries. Els investigadors ha estudiat un total de 22 milions de vols efectuats per 130 companyies. En conjunt, la xifra representa el 92% del trànsit aeri mundial. Les conclusions tenen en compte la modernització de la flota d'aeronaus i la seva capacitació per a reduir les emissions, la densitat dels seients i la preparació de la companyia per complir amb l'eficiència energètica dels seus avions.
Els resultats mostren com la companyia Air Transat, especialitzada en vols de llarg recorregut entre Europa i Canadà, ocupa el tercer lloc en aquest rànquing. Mentre que, Iberia, és una de les companyies més eficients en vols curts i mitjana distància, i perd eficiència en les rutes de llarg recorregut, on generalment no aprofita l'eficiència en seients, segons l'estudi. L'ONG també ofereix informació als seus associats sobre les emissions de CO2 que efectua la ruta en particular que hagin triat.A banda de les taules i comparacions, el que demostra el comparatiu d'Atmosfair és que també en l'aviació és possible fer un esforç per reduir l'impacte ambiental.
Més informació
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari