Els nens catalans rebran una mitjana de cinc regals per Nadal

L'Agència Catalana de Consum ha presentat els resultats d'una enquesta efectuada a 500 llars on s'ha comprat algun tipus de joguina el darrer any. A l'hora de fer el regal, la majoria ha adquirit una joguina tradicional en detriment de roba o d'un videojoc i en major proporció han preferit adquirir-la en una botiga tradicional que en grans magatzems. Segons el director de l'ACC, Enric Aloy, gràcies a l'èxit comercial de la saga Harry Potter s'ha detectat un increment en la tendència a adquirir llibres, un 12'4 % del total dels regals. La majoria de les joguines adquirides són jocs de taula i didàctics, seguit de nines i en tercer lloc els clàssics cotxes teledirigits. Els videojocs més demanats són els esportius, de bàsquet o futbol, també els basats en pel.lícules o sèries de tv i un 10'4% s'estimen més els jocs de la Game Boy o la Play Station. A l'hora d'adquirir la joguina el que més importa són les garanties de seguretat i no tan el lloc de procedència o fabricació. Quant a les preferències del nen preval el que anuncia la TV, un 45'8 per cent i, a distància, la joguina que té algú del seu entorn, 21'2%. D'entre tots els enquestats només una tercera part respon afirmativament quan se'ls pregunta si el nen encara juga amb totes aquelles joguines que se'ls va regalar el darrer Nadal. A l'hora de desfer-se de la joguina, una tercera part de les llars opten per passar-la a algun amic o familiar i una altra tercera per donar-la a una ONG. Només un 7% confessa llençar-les.

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article