Vuit marques de bombons analitzades


La revista Consumer aquest mes fa una anàlisi detallada de la qualitat, preus i ingredients que contenen vuit marques de bombons que habitualment trobem als supermercats, en les tradicionals capses de cartró d'entre 200 i 370 grs. En síntesi: *Els més cars Uña (34 eur/kg), els més barats Valor (20 eur/kg). *En el tast han destacat Guylian, Trapa i Lindt. Els segueixen Nestlé i Lacasa; les altres tres mostres: Cadbury Milk Tray, Uña i Valor, van obtenir qualificacions inferiors però cap es va aproximar al suspens. *La millor relació qualitat-preu ha estat per Trapa, amb un preu intermedi i un perfil de greixos una mica més saludable que Lindt, la segona opció més interessant. La revista aprofita per advertir que en el que si coincideixen totes les marques analitzades és en l'alt contingut en hidrats de carboni (49%-64%) i greixos (26%-38%), que són molt energètics: cent grams d’aquests bombons aporten entre 510 i 580 calories. I una bona part del seu greix és saturat, el menys saludable. Trapa i Lacasa són dues de les mostres que tenen un perfil lipídic millor, perquè tenen una petita proporció de greixos saturats no saludables: només el 21% i el 26% del seu greix total, respectivament, és saturat, mentre que Lindt i Guylian contenen les proporcions més altes de greix saturat (32% i 28%, respectivament). És quan es tenen en compte els valors de greix total de cada producte que els bombons de Trapa i Lacasa demostren ser els més saludables pel que fa al greix que tenen: de cada cent grams d’aquests bombons, no arriben a 8 els grams d’aquests greixos poc saludables, mentre que en Lindt i Guylian, estan al voltant dels 11 grams. Consumer, també fa esment als etiquetatges, constatant que en tots els casos s’ajustaven al que estableixen les dues normatives. Ara bé, cal agrair que s’indique el nombre de bombons que conté cada capsa, informació que únicament ofereixen Uña (38 bombons), Lindt (34 bombons) i Lacasa (20 bombons).

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article