Pagesos i mercats municipals creen una associació per vendre productes de proximitat

Vendre productes de proximitat i de qualitat de manera directa al consumidor, aquest és el principal objectiu de l'associació que s'ha presentat avui, entre Unió de Pagesos, associació de Mercats Municipals de Barcelona i la Confederació de Comerç de Catalunya.

Els productes arribaran al consumidor a través de botigues i mercats sota la marca creada per l’associació. Marca que acollirà la producció de pagesos i ramaders que tinguin la seva explotació agrària a Catalunya. Amb aquesta iniciativa es volen assegurar uns canals de venda directes i segurs per al consumidor, i alhora garantir un preu just per als productors, que doni continuïtat al sector agrari català.

En una primera fase del projecte, els productes que es comercialitzaran seran cítrics, fruita i verdures. Josep M. Coll, d'Unió de Pagesos, assegura que el projecte es vol posar en marxa a poc a poc, mesurant cada pas i "no esta tancat a cap producte de qualitat".


Fa dos anys que aquestes entitats treballen en dissenyar aquesta associació que pretén que el consumidor valori i redescobreixi els productes que té prop de casa. En aquests moments s'està treballant en la marca distintiva que incorporaran aquests productes i, segons Coll, entre agost i setembre ja se'n podrà fer les primeres distribucions a mercats i botigues de les demarcacions de Barcelona. La iniciativa però, recorda Coll, és oberta a tot el territori, "no pot ser" afegeix, "que turistes que venen a passar un mes de vacances a la costa, marxin sense conèixer productes de qualitat com són les avellanes del Camp de Tarragona".

La marca garantirà un producte de proximitat (àmbit Catalunya), seleccionat qualitativament (per la seva qualitat, gust, frescor i presentació) i amb un autocontrol exigit a tots els associats. Així mateix, també es realitzaran per a cada producte uns mostreigs al•leatoris, tant en origen com en destí, per tal de garantir la qualitat del producte fins al consumidor.

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article