farmàcies volen fidelitzar els seus clients davant la competència de les grans superfícies

En els últims tres mesos el consum en medicaments per als que no cal recepta i en productes de parafarmàcia ha baixat un 15%, especialment els destinats a cosmètica i dermatologia. Marco Barja, director de la xarxa farmacèutica Alphega, en declaracions a Europa Press,  explica que el sector farmacèutic també esta afecta per la crisi i per la contracció del consum. Fins i tot abans ja ho notava, afegeix, després que les autoritats sanitàries hagin intentat frenar la despesa farmacèutica amb la reducció de marges o la pèrdua de patents per part dels laboratoris.

Però el que sembla ser un factor determinant en aquesta reducció de les vendes ve donat per la proliferació de seccions de parafarmàcia en les grans superfícies, des d'on es practiquen polítiques de preus molt agressives, segons Barja.

Així, aquesta xarxa farmacèutica que aplega més de 130 establiments, es proposa fer campanyes publicitàries que impactin en el consumidor en la promoció dels seus productes, a més de portar a cap campanyes de prevenció d'algunes patologies, com la de sortir de l'hàbit de fumar o de prevenció de l'osteoporosi, "de manera que es fidelitzi als clients de la farmàcia i es reforci el paper del farmacèutic com a professional de la salut", ha afegit Barja.

Toni B.
1.

NO m'ho puc creure. O sigui que la competència no els farà baixar preus?? Per què no pressionen els laboratoris perquè els hi baixin preus, enlloc de queixar-se tant per "les polítiques agressives de preus"? Com s'ho fan doncs les grans superfícies per a vendre més barat?

  • 0
  • 0

Comenta aquest article