Les llars catalanes gasten 250 euros més l'any en productes de primera necessitat


Kantar Worldpanel ha elaborat un estudi comparatiu basat en la despesa de les llars en productes de gran consum (alimentació i drogueria). Els resultats evidencien que les llars catalanes van gastar durant el primer semestre de l'any uns 2.125 euros de mitjana en aquests productes, quan la mitjana estatal se situa en 1.999 euros.

Entre els hàbits de consum analitzats, els consumidors del Principat són els que menys piquen entre hores, els que fan més ús del tupper i els que mostren una major preocupació per menjar sa.

L'estudi sobre els hàbits de consum a la llar, revela que els catalans comprem un producte menys de mitjana cada vegada que anem al super però, en canvi, paguem 2 euros més. Els autors del comparatiu atribueixen aquest fet al contingut de la cistella, en la que destaquen els productes frescos -fruites i hortalisses, en especial-. També hi ha un alt consum de conserves, congelats i pastisseria però, en canvi, anem a la cua en el consum de llet i batuts.

Tot i que els consumidors catalans tenen a ratlla el fet de picar entre hores, l'estudi evidencia el costum més estès de fer ressopó, picant alguna cosa després de sopar. L'ús del tupper també
marca diferències en l'estil de vida, així en l'enquesta, un 28% de consumidors catalans admetien menjar fora de casa amb tupper, mentre la mitjana estatal en aquestes pràctiques és del 23%.

Kantar Worldpanel (abans TNS Worldpanel) és una consultoria especialitzada en estudis de consum que té representació a més de 50 països, l'objectiu és investigar el comportament i els hàbits de compra dels consumidors.

web Kantar Worldpanel


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article