Des de l'octubre passat hem vist com, encapçalats per Carrefour tot un seguit de grans superfícies prenien mesures per abocar la seva clientela a una reducció de l'ús de bosses de plàstic. Distribució i consumidors semblen haver fet els primers passos cap a una recuperació de les bosses multiusos de manera poc traumàtica però, en el sector queda una part que, malgrat el silenci inicial, finalment deixa sentir la seva protesta. La indústria del plàstic acusa la gran distribució d'haver optat per la restricció de l'ús de les boses d'un sol ús només com a estratègia de màrqueting, a més d'estalviar-se el pagament del "punt verd".
Gallego, al.lega que pràcticament tot el que és a la venda té un embolcall de plàstic "i aquest no es retira". Amb la crisi el consum i, de retruc, el dels plàstics s'ha contingut però des que es va disparar el gran consum la demanda de plàstic ha crescut a un ritme del 10% anual.
El directiu d'Anaip, acusa la gran distribució d'estalviar-se el pagament del "punt verd" d'Ecoembes amb les bosses que posa a la venda de manera alternativa, ja que si es ven com un producte més dels que té en exposició s'estalvia l'impost perquè no es considera un envàs segons la llei, en canvi, si que l'han de pagar per les bosses que ofereix al client per a transportar la compra.
La indústria del plàstic recorda, a més, que el material que fabrica representa només l'1,3% de la mitjana d'emissions de CO2 a l'atmosfera, mentre que la roba, per exemple, en representa un 9%, l'alimentació el 13% o l'oci un 18%. I retreu que, a diferència d'altres països europeus on el plàstic es recicla prop d'un 100%, a l'estat espanyol només finalitza aquest procés un 30%.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari