En el marc del Dia Mundial del Consumidor, que es va celebrar ahir divendres, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, va presentar la iniciativa. D’acord amb la política de creació d’aplicacions per acostar l’Administració electrònica a la ciutadania i millorar l’atenció als consumidors, l’Agència Catalana del Consum, amb el suport del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) i Telefónica, ha desenvolupat l’aplicació mòbil Infoconsum, per a telèfons intel•ligents (smartphones) i tauletes.
El Departament d’Empresa i Ocupació a través de l’Agència Catalana del Consum i el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la informació, ha impulsat conjuntament amb Telefònica l’aplicació per a mòbils “Infoconsum”, una iniciativa que pretén millorar la informació al consumidor i l’exercici dels seus drets.L’objectiu d’”Infoconsum” és facilitar una eina al consumidor que el permeti estar informat, de manera ràpida i àgil, dels seus drets i deures en matèria de consum. "Infoconsum” estarà operativa la propera setmana, en una primera fase pel que fa a alertes, avisos i consells. S’actualitzarà durant la primera quinzena del mes d’abril, en una segona fase, la part de consultes i denúncies. L’aplicatiu estarà disponible a l’App Store, per a dispositius d’Apple, i a Google Play, per a dispositius amb sistema operatiu Android, i es pot configurar tant en català com en castellà.
L’aplicació “Infoconsum” proporciona informació actualitzada constantment sobre productes i serveis que puguin comportar algun risc i sobre conflictes puntuals que puguin afectar grups de consumidors.
A més, ofereix comunicació directa amb l’ACC amb la possibilitat de realitzar consultes sobre qualsevol tema de consum i fer denúncies en temps real, si el consumidor detecta conductes infractores que vagin en contra dels interessos generals.
A l’apartat de consells es donarà resposta als dubtes més freqüents, organitzats en 4 categories (compres, comerç electrònic, viatges i telecomunicacions), i facilitarà pautes de com cal actuar abans, durant i després de comprar un bé o de contractar un servei.
Per últim, l’aplicació està dotada d'un sistema per trobar l’organisme de consum on el consumidor s’ha d’adreçar si teniu cap problema, en funció del municipi de residència.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari