El segon informe anual que la Comissió Nacional de Competència (CNC) ha emès sobre els ajuts públics i els diversos plans Renove que s'han promogut a l'Estat, evidencia que els fabricants d'automòbils han apujat els preus de fàbrica dels cotxes. És a dir, el preu base de fabricació, abans de l'aplicació d'impostos o dels diversos descomptes que s'han promogut. La CNC assenyala que aquests preus van augmentar de mitjana uns 400 euros, tot i que, en alguns casos els encariments van vorejar els mil euros.
Tot i així, malgrat l'augment de preus abans de taxes i descomptes o ajuts, la CNC conclou que, a la pràctica els preus de venda al públic es van reduir una mitjana del 5% gràcies al Pla 2000E que, a més, va fer que el sector de l'automòbil gaudís d'un augment de la demanda del 12% addicional.
Segons la CNC, el Pla 2000E té un disseny "deficient", i té mancances pel que fa a elements que puguin precisar i controlar el compliment dels descomptes efectius de fabricants i importadors.
A banda del que plantejava ahir la Comissió Nacional de Competència, a l'hora de presentar la declaració de renda, molts dels contribuents que s'havien beneficiat d'aquests ajuts es va veure obligats a declarar-los com a ingressos de rendiment del treball. Davant d'això, diverses organitzacions de consumidors van criticar, en aquell moment, la "informació parcial" que van rebre els usuaris per part del govern. Lamentaven que amb aquesta situació, molts dels contribuents que habitualment tenien un IRPF negatiu, ara haurien de pagar. A la pràctica, doncs, es reduïa l'ajut rebut. Un problema afegit per les famílies en situació econòmica delicada. "Si el govern hagués advertit de l'obligació tributària dels ajuts, molts no haurien fet el pas", al.legaven les organitzacions de consumidors..
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari