El preu de les marques blanques es dispara

Feia massa temps que els experts assenyalaven les marques blanques com la solució a les butxaques amb penúries. El consum d'aquestes marques que mantenen la qualitat però porten l'etiqueta dels establiments que les venen ha crescut d'un 29% a un 32% el darrer any. I el que havia de passar per lògica de mercat  ha esdevingut finalment: s'han encarit un 13% mentre que les marques de fabricant ho han fet en un 7% de mitjana, gairebé la meitat. Aquestes dades van ser presentades ahir per la consultora  TNS worldpanel  en el marc del  Congrés AECOC que es clou avui a Barcelona.   

El certamen pretén obrir el debat entre el sector del gran consum i distribució, especialment en els temps que corren afectats directament per la crisi, també de consum. Segons l'informe presentat per TNS cada llar ha gastat una mitjana de 3.000 euros en productes de gran consum, un 2,4% més que l'any passat. Però, per altra banda, les vendes han caigut un 2,5%. El sector nota un cert estancament i un canvi notable en els hàbits del consumidor que s'ajusta més a les necessitats anant a comprar més sovint però menys quantitat de productes. L'altre factor significatiu és el creixement experimentat pels establiments que promouen les ofertes i descomptes com Mercadona, Carrefour, Dia i Lidl, que han augmentat en un 1% la quota de mercat al llarg de l'últim any.

Avui finalitza el congrés amb la taula rodona, "col.laborar, competir i créixer: estratègies en temps de canvi" en la que participaran representants del grup Eroski, Mercadona i el grup Puig com a model d'aposta internacional. Abans, Juan José Toribio, ex director executiu de l'FMI parlarà del nou cicle econòmic i les perspectives de futur.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article