El preu de les joguines ha baixat un 4%


Aquest és el percentatge que han baixat de mitjana en la campanya 2010, segons el president de l'associació de fabricants de joguines (aefj), José Antonio Pastor, sempre a banda del que el mercat fixi en els dies que encara resten per a la jornada dels Reis, ha afegit. Les declaracions són recollides per Cincodias, després que Aefj signés aquest dissabte un conveni amb Autocontrol  i l'autoritat estatal de consum (INC), per a actualitzar el codi d'autorregulació de la publicitat infantil dins del sector. Una modificació que recull nous reptes derivats de l'ús de les noves tecnologies i de les noves vies de distribució com Internet i telèfon mòbil.

La campanya del mercat de la joguina encara té per davant dies importants perquè se'n pugui parlar amb més conseqüència, però les xifres fins a la data indiquen que comparant preus amb la temporada anterior els preus han baixat un 4%. Segons Pastor, l'entitat que presideix, amb seu a Alacant, constata que el mercat estatal de joguines ha crescut un 1%, gràcies a aquesta reducció de preus. Un mercat, afegeix, que passava per un cert estancament de la demanda.

El mercat de la joguina espanyol ha apostat per l'exportació i en els darrers mesos han estat el Regne Unit amb un creixement del 47% de la demanda, Itàlia (+ 29%) o França (+26%) els països que s'han perfilat com a principals importadors.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article