La Sargantana Cooperativa Badalona guanya el premi a la millor definició de producte de proximitat

L'edició del Tàstum 2010 destaca el paper de les xarxes socials en l'apropament de productors i consumidors

Aquest dilluns es lliuraran els premis Tàstum 2010 que enguany s'atorguen, entre d'altres, a Toni Falgueras, propietari del Celler de Gelida de Barcelona, per la gran diversitat de vins i caves catalans que s'han promogut des del seu establiment i també a Josep M. Albet, director d'Albet i Noya, el primer celler estatal que va comercialitzar vins i caves ecològics. Però la tercera edició de Tàstum vol dedicar una especial atenció al paper de les xarxes socials en la relació entre productors i consumidors. La possibilitat d'obtenir informació i comprar per Internet pot facilitar la venda directa de la producció de proximitat i renovar les relacions comercials que han estat vigents fins ara.

Els consumidors han de poder tenir un accés ràpid als productes locals i, en aquest aspecte, Internet i les xarxes socials tenen un paper fonamental. Tàstum 2010, organitzat pel DAR, vol evidenciar que les xarxes socials poden donar un cop de mà a les xarxes de proximitat a través de la seva difusió per Internet. Per això, el programa compta amb la participació de diferents experts en els nous canals de comunicació digital i també de la producció i comercialització de productes locals.

Així, amb la intenció de promoure l`'edició d'enguany del Tàstum, s'han obert comptes a Facebook, Twitter  i un bloc sobre la jornada en un intent de promoure la interacció a través de comentaris i aportacions sobre el tema que fan els usuaris. Entre d'altres activitats s'ha promogut un concurs per triar la definició més brillant del que és "un producte de proximitat". La frase escollida pel jurat ha estat la presentada per la Sargantana Cooperativa Badalona, que subratlla els valors intangibles que aporten els productes de proximitat. La cooperativa badalonina diu: "Hi ha valors en els productes i en el comerç de proximitat que no són tangibles ni es poden analitzar en un laboratori. Hi ha l'emoció dels sentits i de la relació personal que tots sabem que no es pot substituir. Nosaltres seguim fent feina a Badalona amb el restaurant i la cooperativa de consum".

Ponències Tàstum 2010 (Teatre Lliure de Barcelona)

En el marc d'aquesta nova edició de Tàstum, a les 17:15 hores tindrà lloc l'inici de la sessió de ponències sobre el tema "Xarxes: productor i consumidor, més a prop". Aquesta sessió serà moderada per Jordi Cuatrecases, director de Desenvolupament de l'Associació Espanyola de Codificació Comercial (AECOC), una de les major associacions empresarials de l'estat amb 23.000 socis.

La primera de les ponències serà la del popular cuiner Isma Prados, que farà la introducció titulada "Assaborir el valor dels productes locals".

A continuació parlarà Ricard Espelt, de l'empresa Redall, al voltant del tema "Tot escoltant el nou consumidor".

El tercer ponent serà Roger Gaspa de l'Institu Cerdà, amb "Impuils del canal de venda directa a Catalunya".

Finalment, David Hughes, professor de Marketing Alimentari del Imperial College of London, oferirà la ponèncial consumidor i els productes locals. Experiències d'arreu el món".


Programa Tastum 2010


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article