Els venedors desaconsellen ara la compra de dièsels


El 69,1% dels turismes matriculats durant el 2005 tenien motor dièsel un increment del 26% en dos anys que confirma la tendència majoritària a adquirir cotxes que funcionen amb gasoil. Ara, un estudi encarregat per la Federació d'Associacions de Concessionaris d'Automoció (Faconauto) mostra que aquests tipus de cotxes no són rendibles si no fan més de 30.000 km l'any. Els costos d'un cotxe de gasolina en un període de quatre anys són gairebé 2.400 euros més baixos de mitjana que els d'un dièsel similar i que l'estalvi per consum de carburant no compensa aquesta diferència, segons calcula l'estudi. Els 10 cèntims de diferència a l'assortidor en relació a la gasolina no són suficients per justificar el sobrepreu. L'estudi calcula que a més de les habituals diferències en el preu d'adquisició (una mitjana de 1.600 euros) es registren diferències en el manteniment. Una despesa addicional a l'assegurança de 220 euros, de 400 euros en l'amortització a quatre anys i de 150 euros en el manteniment. Les compensacions també cal tenir-les presents: Els vehicles de gasoil tenen una vida útil sensiblement més llarga que els altres i el preu de venda en el mercat de segona mà també és més elevat. En els cinc primers mesos de l'any el consum de gasolines ha caigut el 4,2%, mentre que el de gasoil d'automoció ha crescut el 6,6%. El consum de gasoil d'automoció quadruplica el de gasolines, en gran mesura gràcies al sector del transport, que entre els seus professionals troba els principals defensors de les mecàniques de gasoil. Font: El Periódico

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article